עדיין לא יצאנו לגמרי מהצל של הנסיגה של מרס וכבר מתחילים להתכונן לנסיגה של ונוס, שבעצמה כבר נמצאת במעלות הנסיגה. פעם ב – 18 חודשים ונוס עוברת לנסיגה ובוחנת מחדש את מערכות היחסים שלנו עם עצמנו ועם אחרים. הנסיגה עצמה תתרחש ב- 15 במאי. ונוס עוצרת ועוברת לנסיגה במעלה 23 במזל תאומים ותהיה בנסיגה עד ה- 29 ביוני במעלה 29'7 בתאומים ואז תחזור שוב על כל המעלות של הנסיגה.

הנסיגה של ונוס מתרחשת בתקופה די משמעותית, כשברקע הזוית המתמלאת של אוראנוס סקוור לפלוטו והליקויים הקרבים ובאים, ביניהם יקרה גם ליקוי נדיר של ונוס תוך כדי הנסיגה שלה. כל זה הופך את הנסיגה של ונוס בתאומים לעוצמתית ודרמטית הרבה יותר מכל נסיגה רגילה. הכל מועצם ואנחנו יכולים לצפות להרבה מהפכים, התחלות, סיומים ודרמות בכל מה שקשור למערכות היחסים שלנו ולעניינים פיננסים, רכוש ומשאבים חומריים בכלל.

כאשר ונוס עוברת לנסיגה אנחנו בוחנים מחדש את  עצמנו ומה אנחנו מושכים לחיינו בקשרים, מערכות יחסים רומנטיות ושותפויות. הרבה פעמים נמצא את עצמנו בודקים שוב קשרים מהעבר או שחוזרים למקומות ולדפוסים מוכרים, על מנת שנוכל לשנות את התבניות המקובעות שנוצרו ולהכניס דפוסים חדשים לחיינו. נוכל ללמוד על עצמנו דברים חדשים או להעמיק את העבודה שלנו על נושאים שקשורים להערכה עצמית, לדרך שבה אנחנו משתמשים במיניות, בתשוקות ובחושניות שלנו ולהתבונן בקשרים בחיינו – האם הם מספקים, האם אנחנו מרגישים מסופקים ושלמים בלי להיות תלויים באחרים? הצד הפנימי של ונוס מפעיל את תחושת הערך העצמי וזוהי הזדמנות לגלות שוב את עצמנו מחדש.

ונוס מתחילה את הנסיגה בסקוור לירח בדגים ובטריין לסאטורן במאזניים, והיא כידוע לנו גם שליטת מאזניים ולכן מחזקת גם את התהליך של סאטורן שנמצא אף הוא בנסיגה כבר תקופה ארוכה. השילוב הזה יוכל לבחון האם אנחנו מוכנים להתחייב במערכות היחסים בחיינו, מחוייבות שדורשת מאיתנו להתבונן בפחדים שלנו מהכנסת בן או בת זוג לחיינו בצורה אינטימית, ובדרך שאנחנו מתקשרים אותם בתוך הקשר.

לונוס בתאומים יש צורך לדעת מי היא דרך העיניים של אחרים. היא תמיד מצפה שאחרים יתנו לה את הכיוון או הדרך, רוצה לרצות את כולם ולעשות ולהיות הכל ובכל מקום בבת אחת. אם ונוס מדברת על הערכה עצמית וכיצד אנחנו יודעים לעבוד עם היכולות והכשרונות שלנו, בתאומים ונוס תרצה כל הזמן לבדוק את עצמה דרך דברים שאחרים אומרים או עושים. תחושת העצמי שלה עדיין לא מפותחת והיא יותר בודקת וחוקרת החיים דרך התנסויות שונות. גם כשזה מגיע להתחברויות חברתיות וזוגיות, לקשרים ומערכות יחסים, ונוס בתאומים תמיד תהיה עם היד על הדופק, רוצה לדעת הכל על כולם, אוהבת לדבר עם כולם ואינה מבדילה בין דת, גזע ומין.

חשוב עבורה לזכור למצוא את האמת הפנימית שלה, ללמוד להתחבר לגוף ולא לחוות את הקשרים שלה רק ברמה השכלית. היא צריכה ללמוד להעריך את עצמה ולדעת מי היא מתוך הידיעה הפנימית, במקום לחכות לפידבק מאנשים אחרים, אחרת הסכנה שהיא תלך לאיבוד בתוך הציפיה לתגובות מאחרים או שהיא לא באמת תהיה מעורבת במה שקורה לה.

ואכן, בזמן הנסיגה נוכל לצפות שיעלו נושאים הקשורים למידע ולתכנים שאנחנו מקבלים ושומעים מהסביבה ומה אנחנו עושים איתם. נצטרך לבחון את המידע שמגיע אלינו ולבדוק האם הוא מתאים לנו, האם הוא נכון עבורינו כפי שהוא נכון לאדם אחר? המידע הזה יכול להשפיע עלינו מבחינה פנימית ומבחינה חיצונית, ביחסים שלנו עם אחרים. נוכל גם לקבל פרספקטיבה חדשה על הדרך שבה אנחנו מתקשרים במערכות יחסים, אולי דרכים חדשות להיות בקשר ואולי מחזר חדש/ישן המגיע מתרבות אחרת ומדבר שפה אחרת או השכן שהופך להיות אטרקטיבי?

מנקודת מבט התפתחותית, הנסיגה של ונוס מביאה לנו שיעורים בניהול מערכות היחסים והמשאבים שלנו. התהליך הזה מביא איתו חזרה או הצפה של אירועים, אנשים או דפוסים מן העבר, הקרוב והרחוק, הקשורים לנושאים האלו, והמטרה שלנו היא לעבוד על אותם דברים והפעם בדרך קצת שונה. יכולה להיות סגירת מעגלים עם אחרים, בחינה מחדש של מערכת הערכים שעליה התבססו מערכות היחסים שלנו וההתנהלות החומרית/פיזית/כספית וכן הלאה.  האפשרויות הן רבות וחשוב לקחת בחשבון גם את הבית של הנסיגה ובידקו באילו תחומים במפתכם האישית נוגעת הנסיגה, באילו מקומות אנחנו צריכים לשנות את ההרגלים שלנו ולחקור את החיים שלנו עם אחרים מסביבנו מנקודת מבט אחרת.

ב-6 ביוני יתרחש ליקוי נדיר של ונוס. זה יקרה כאשר היא תחזור למפגש עם השמש בזמן הנסיגה וזהו גם זמן שיא בתהליך הנסיגה. תהליכים שהתחילו יגיעו לנקודת שיא או מפנה בזמן הזה, ויהיה מעניין לראות את ערך המטבעות בעולם ובכלל מההיבט הכלכלי איך זה ישפיע. למערכות יחסים שעומדות בפני שינוי תתקבל החלטה, פרידה או המשך הקשר, אולי נישואין או מפגש דרמטי עם מישהו שנכנס לחיינו. מה שלא יהיה, העוצמה והחשיבות של זה תשאר בחיינו עוד הרבה זמן, ותעזור לנו לעשות עבודת ניקוי לדפוסים והרגלים שאנחנו לא צריכים או למה שמנע מאיתנו להיות במערכת יחסים זוגית בריאה בחיינו.

 זמנים חשובים בנסיגה

12 באפריל: ונוס נכנסת לטווח המעלות שבו היא תהיה אח"כ בנסיגה. מעלה 7 בתאומים היא גם המעלה שממנה תחזור להילוך ישיר.

 15 במאי: ונוס עוברת לנסיגה במעלה 59'23 במזל תאומים, בטריין לסאטורן במאזנים.

6 ביוני: ונוס נצמדת לשמש וביחד עם הדרקונים של הירח מתרחש ליקוי ונוס נדיר ב- 44'15 מעלות תאומים. הליקוי המדוייק יתרחש בשעה 4:00 בבוקר שעון ישראל.

 28 ביוני: ונוס חוזרת להילוך ישיר במעלה 29'7 בתאומים

1 באוגוסט: ונוס יוצאת מטווח המעלות של "הצל" – כל המעלות שבהן הייתה בנסיגה וממשיכה הלאה – תחילתו של מחזור חדש.

הרצאה מעניינת על נסיגות של ונוס בליווי דוגמאות רבות: