הדרקונים של הירח נותנים לנו את הטון הכללי או רוח הדברים שקורים מנקודת מבט התפתחותית ודרך הגוף הרגשי. הם נקודות היפותטיות בשמים, הנוצרות מנקודת מפגש של קו המילקה (האקליפטיק) עם מסלולו של הירח (לכן הם נקראים הדרקונים של הירח). עם זאת, הם מאוד דומיננטיים וחשובים בניתוחי מפות ובמיוחד בזמנים של ליקויים, מכיוון שלא יכול להיות ליקוי מבלי שהשמש והירח יצרו מגע עם הדרקונים של הירח. הדרקונים מסמלים את הכוונה ההתפתחותית שלנו ומכתיבים את הטון הכללי מתחת לפני השטח התורם להבנה שלנו את התהליכים בחיינו גם לעומק.

המעבר לציר טלה מאזנים, שהוא ציר קרדינלי, מוסיף לנו עוד דגש על האיכות היוזמת והפעילה. זהו ציר שמדבר על מחזורי שינוי והתהוות, ומביא איתו צורך בשינוי, התחלות חדשות ומעבר לשלב חדש בחיינו. הציר גם מדבר על האני האינדיבידואלי מול האחר שבחיי, ומלמד אותנו לצאת מההפרדות אל האחדות, למצוא את מה שמשותף לנו עם אחרים ועדיין לשמור על הזהות האינדיבידואלית והעצמאית שלנו. זהו ציר מזלות שילמד אותנו איזון והקשבה, ללמוד להתגמש ולהתפשר, לקבל את האחר מהצד השני, את השכן, מבלי להרגיש צורך להתגונן כל הזמן.

אנחנו יכולים לראות את הציר הזה מדגיש אירועים כמו מאבקים ואקטיביזם למען מטרות ולעשיית צדק וגם ענייני מלחמה ושלום יהיו על הפרק. עם הציר הזה יכולות להיות גם הזדמנויות לפעול למען שיחות שלום ולהגיע להסכמים חדשים ופורצי דרך.

הטלה מביא איתו את הצורך ללכת בדרך העצמאית והאינדבידואלית כדי להשאר בשליטה על המרחב האישי שלהם וכדי שלא ירגישו שהחופש שלהם מאויים בדרך כלשהי. מתי הטלה ירגיש מאוים? כאשר מישהו מנסה לכפות עליו משהו שהוא לא רוצה, כאשר הוא מרגיש שמישהו אחר יותר מוצלח ומקורי ממנו. אז הוא נכנס לדפוס של התגוננות ומלחמה למען הצדק והדרך שלו. הוא ינסה לכבוש ולא להתגמש. פעמים רבות אנשים שנולדו עם זנב דרקון בטלה יגיעו עם זכרונות מזמנים שבהם הם היו צריכים להלחם על עצמאותם, או שחוו חוויות של מלחמה, חיים ומוות ולחמו כדי לשרוד. המלחמה יכולה להיות מטפורית כמובן, ולסמל את הצורך של הטלה לכבוש ולשים את חותמו. הטלה מגיע עם הזכרון של ההפרדות מהדגים, מן הרחם האלוהית, ולכן חשוב לו להיות בדרך שלו, כדי לא ללכת לאיבוד בכאוס הדגי.

העשייה האינדבידואלית גם מאפשרת לו לבטא את היצירתיות שלו ולהביא לעולם את מי שהוא בדרך ישירה, ולפעמים אף דרמטית ומאוד רגשית. זוהי עשיה מתוך צורך לשנות ולהניע דברים מסביב, ליצור מציאות חדשה, אולם לפעמים הדברים נעשים בצורה סובייקטיבית מדי וקשה להגיע לאחרים כאשר עסוקים בצרכים שלי בצורה טוטאלית.

המאזנים מול הטלה יעלה עבורנו את האפשרויות הרבות והמגוונות ויזכיר שיש לפעמים צורך לדעת להגיע גם אל הצד האחר, הצד שקצת שונה ממך. המאזנים גם מדגיש את החשיבות שיש לאחר בחיינו כמקדם את ההתפתחות שלנו. לן עם הזנב בטלה והראש במאזנים אנחנו לומדים להפתח לאחר ממקום של ביטחון במי שאנחנו ולא ממקום של התגוננות. זהו זמן ללמוד לעשות שלום עם אחרים, בין אם הם חברים או אויבים. זהו זמן שבו נוכל לגלות שהחיים הם לא שחור או לבן, אלא ישנם עוד גוונים רבים בדרך. המאזנים גם מלמד את הטלה שמי שהוא חשב כאויב הוא בעצם הצד השני של המטבע, כלומר מבטא משהו בתוכי שאינני יכול לראות, או שקשה לי להתמודד איתו. הדרך לשם מגיעה עם סבלנות והקשבה, גמישות ופתיחות לראות ולהבין את כל הצבעים, הצורות והדרכים שניתן לחיות לפיהן. זוהי גם הדרך שלנו להבין שלא כולם נגדנו והמלחמה שמתחוללת היא תוצר של מה שאנחנו יצרנו לעצמנו ולאו דווקא של המציאות.

אז השאלות שאנחנו יכולים לשאול את עצמנו בתקופה הזו, ובהתאם למיקום של הדרקונים במפה האישית שלנו, הן:

ממה אני מרגיש מאוים בחיי, במיוחד כאשר זה נוגע למערכות יחסים עם אנשים אחרים?

היכן אני יכול להתגמש מבלי לוותר על תחושת הביטחון והעצמאות שלי?

מה האחר בחיי מנסה להראות לי וללמד אותי על עצמי?

התקופה הזו יכולה ללמד אותנו לבחון את הדרכים שבהן אנחנו פועלים ומגיבים ממקום של התגוננות ופחד, לעומת יכולת לחיות עם האחר, השונה וגם "האויב" הפנימי והחיצוני (שאינו אלא מגיע כתוצאה מהמלחמה הפנימית שבתוכנו) בהשלמה ובשלום.

השליטים

ונוס ומרס יהיו חשובים מאוד בתקופה הזו. במשך השנה וחצי שהדרקונים יהיו בציר טלה מאזנים, כדאי לעקוב גם אחרי ונוס ומרס מכיוון שהם נותנים עוד מימד לסיפור של הדרקונים והצרכים ההתפתחותיים שלנו. מרס באופן כללי מסמל פעמים רבות מלחמה וונוס שלום, אולם כדאי לזכור שוונוס היא פלנטה שיכולה להיות גם כוכב בוקר וגם כוכב ערב, וככזו היא מביאה איתה איכויות גם זכריות וגם נקביות והיא בעצם יכולה להכיל בתוכה את שני המגדרים, בעיקר במאזנים.

מדינת ישראל

למדינת ישראל זנב דרקון בבית 1 במזל עקרב, ואכן ב- 75 שנות קיומה של המדינה ידענו מלחמות וקרבות רבים. אנחנו יכולים לראות את הצורך התמידי של המדינה להגן על עצמה (בית 1) בגלל זכרונות כואבים של אובדן והרס (עקרב). אחד הדברים שמדינת ישראל טובה בהם ויש לה שם של מקצוענות בעולם הוא תחום הביטחון והצבא. גם מבחינה עובדתית, מצבנו הגיאוגרפי לא מאפשר לנו לנוח על זרי דפנה, אלא כל הזמן לשמור על ערנות ודריכות. השאלה היא מתי אנחנו עוברים להתגוננות יתר ומתי לומדים לוותר לאחר. האחר שלנו משקף לנו את הלוחמני, לעיתים אף בצורה קיצונית.

הליקויים במאזניים-טלה מפעילים את בתים 1-7 במפה של מדינת ישראל. זה אומר התבוננות על האני מול האחר. כו כן ליקויים על האופק (מאזניים) הם תמיד הזדמנות לסוג של לידה מחדש, או לשינוי מהותי בכוונה ההתפתחותית. אם נוכל לתעל את האנרגיה הזו לחיבור מחודש לעצמנו, למציאת שלום קודם כל בפנים מבלי לצפות לשנות את האחר, זהו צעד רדיקלי שיכול להויות הקטליזטור עבור תהליכים מאזנים ומרפאים בין אדם לחברו. נסו לנטרל את הכעס והרגשות הסוערים על האחר והשונה, ועבדו על השכנת שלום מבפנים עם כל החלקים שבתוככם.

*לכל הפלנטות, למעט השמש, יש דרקונים משל עצמם. הדרקונים של הירח הם המוכרים ביותר.