דכאון קר הוא האתגר הגדול היחידי שלנו כאשר אנחנו נכנסים אל עידן הדלי. זה משפיע על החיוניות של הרוח ומוביל אותנו להתנהג בדרכים שלא נתנהג בהן בדרך כלל. יוגי בהג'אן העלה את המודעות לגבי תקופת המעבר מעידן הדגים אל עידן הדלי, כך שעד 2038 האנושות תסבול מן התופעה שנקראת דכאון קר.

 תנוחה: שבו בישיבה פשוטה (סוקאסנה) עם עמוד שדרה ישר. שלבו את אצבעות הידיים כך שקצות האצבעות לוחצות בשקעים בין האצבעות בגב היד הנגדית. אצבעות האינדקס (האצבע המורה) יהיו ישרות ולחוצות אחת אל השניה, פונות אל התקרה. אגודלים מוצלבים בנינוחות. מנח הידיים (המודרה) בגובה בית החזה (לא צריכות לגעת בבית החזה). 

העיניים: פתוחות וממוקדות אל קצה האף.

מנטרה: חוזרים על המנטרה Wahe Guroo, Wahe Guroo, Wahe Guroo,  Wahe Jio מנקודת הטבור (באזור הבטן התחתונה, כארבע אצבעות מתחת לטבור הפיזי) ליצירת מיקוד מנטלי. בצליל WHA התמקדו בנקודת הטבור, HE התמקדו בבית החזה GUROO התמקדו בשפתיים. (ישנן גרסאות שונות של המנטרה אונליין, באורכים שונים. אפשר גם פשוט לחזור על המנטרה ללא ליווי מוזיקלי).

זמן: המשיכו מינימום 3 דקות והעלו בהדרגה עד ל 31 דקות. אפשר להשאר גם ב- 11 דקות או 22 דקות.

לסיום: קחו שאיפה והחזיקו את הנשימה. המשיכו להאזין לסאונד של המנטרה מבפנים. נשיפה. שאיפה נוספת, החזיקו את הנשימה, ושחררו ליקום את הדיכאון הקר. נשיפה. שאיפה, החזיקו את הנשימה והרגישו כמה החיים יקרים. תשחררו זאת דרך הנשיפה.

עוד על דכאון קר תוכלו לקרוא כאן בקישור

Taught by Yogi Bhajan on October 17, 2000

© 3HO. This kriya is courtesy of YB Teachings, LLC. Used with permission.; reprinted from Aquarian Times, Winter 2001