*** הפוסט הזה ממפה את מהלכי הכוכבים בשנת 2019. אתם מוזמנים לקרוא ולהתבונן כיצד הדברים יכולים להשתקף בחייכם, יחד עם המפה האישית שלכם. עם זאת הכתוב כאן הוא כללי ואין בו ניבוי או חיזוי למפה אישית מסוימת. שנת 2019 היא שנה חשובה שיכולה להניע תהליכים, לעורר צורך לבחון שוב את המסגרות והחוקים לפיהם אנחנו חיים וגם עלולה תוך כדי התהליך לערער את הקרקע והביטחון מתחת לרגלינו. זו שנה שלאו דווקא תביא או לא תביא שינויים ומהפכים, אבל היא בהחלט תכין את הקרקע לדברים הללו. הדבר המרכזי בשנה זו הוא הצמידות של סטורן ופלוטו על זנב דרקון בגדי. בסוף השנה גם יופיטר יעבור לגדי ויצטרף אליהם, מה שיעמיק עוד את המשמעות של החיבור הפלנטרי הזה. הצמידות הזו תלך ותתהדק אבל תגיע לשיאה רק בשנת 2020. עם זאת השנה היא כבר מתחילה בעבודת הניקוי העמוקה בתחומי הסדר והחוק, המנהיגים והממשלות, מסגרות ומערכות, המבנים והתבניות שטבועות בנו. זהו ניקיון יסודי מן הבסיס שעלול להרוס בניינים ומבנים ישנים, ותיקים ומסורתיים עליהם מבוססת החברה המערבית. לכן חשוב להחזיק חזק ולשמור על עמידות, נחישות וגמישות לנוכח האירועים וחוסר יציבות. האווירה הכללית יכולה להיות זרועת פחדים, אלו שהם בעלי הכוח ירצו להמשיך ולשמור על כוחם בכל מחיר ויכולים לעשות מניפולציות רבות על מנת להמשיך את שלטון הפחד. זוהי אחריות אישית של כל אחד ואחת מאיתנו לא להיכנע לפחדים ולחומות וביצורים, להמשיך להיות בנוכחות אישית והקרנה מן הלב יהיה אשר יהיה. כמו כן זוהי ההזדמנות שלנו לעשות סדר עדיפויות חדש, לאפשר לעצמנו מיקוד ומשמעת בכיוונים הנכונים והמתאימים לנו ביותר.

אחד הדברים המיוחדים בשנה הזו הוא שכמה פלנטות נמצאות במזלות שעליהם הן שולטות: יופיטר בקשת, סטורן בגדי, נפטון בדגים. בחודשים מסוימים יצטרפו אליהן עוד פלנטות למשל בינואר מרס בטלה וכו'. המיקומים הללו מחזקים את הפלנטות מצד אחד והן מרגישות בבית ומתנהלות כארכיטיפ הטבעי. עם זאת יכול להיווצר מצב של חוסר גמישות מכיוון שבכל מוקד כזה יש אנרגיה מאוד ממוקדת ויהיה קשה יותר לשתף פעולה. רבים מדברים על הצד החיובי של יופיטר בקשת, על כך שהוא ינטרל את השליליות והקושי שיביאו הפלנטות בגדי. אני מציעה לחשוב על הפלנטות מבלי לחשוב על חיובי או שלילי, אלא להבין שיופיטר בקשת מביא איתו התרחבות והגזמה, עוד מהכל. ברגע שבמפת השמים יש מיקומים חזקים כמו סטורן ופלוטו על זנב דרקון בגדי מה שיופיטר יעשה הוא לתת להם חיזוק ולקחת את כל ההתרחשויות לכיוונים טוטליים. זה לא אומר בהכרח טוב או רע, אבל זה אומר שאם יש טוב אז הוא טוב מאוד ואם יש רע אז ממש רע. יופיטר עבר למזל קשת ב- 9 בנובמבר 2018 ויישאר במזל עד ה- 2 בדצמבר 2019. תקופת הנסיגה השנתית שלו היא בין ה- 10 באפריל ועד ל-11 באוגוסט, ממעלה 24 בתחילת הנסיגה ועד מעלה 14 בסיום הנסיגה. יופיטר בקשת מביא איתו את הארכיטיפ הטהור של קשת מחוזק. השילוב הזה ללוקח אותנו מעבר לאזור הנוחות ושולח אותנו להרפתקה של חקירה. החקירה הזו אינה עקרבית, כלומר שמיועדת למפגש עם מקומות כואבים, מגבלות ועל מנת להתמיר. החקירה והגילוי הקשתיים מביאים איתם התבוננות אחרת על החיים, מנקודת מבט יותר רחבה ורצון להיפגש עם כל מה שאינו בחומר, למצוא משמעות ולהבין את החיים ותכליתם.

מפגש חשוב של יופיטר השנה הוא ההיבט לנפטון בדגים. המפגש הראשון יהיה בחודש ינואר 2019, לאחר מכן ביוני 2019 ולסיום בספטמבר 2019. המפגש הזה מעורר את הנושאים הרוחניים בחיינו ומעמיד בפנינו דילמות קיומיות, שאלות על מהות ומשמעות חיינו וצורך לחקור ולגלות עוד מהבלתי נראה והבלתי ידוע. זה זמן שבו נחפש הרפתקאות, נפגוש מורי דרך ורוח חשובים או שנתמודד עם התפכחות מאשליות בהקשר לדרך ו/או למורים הרוחניים שלנו. מכיוון אחר נוכל לפגוש בדרך כל מיני מיסיונרים הבטוחים בצדקת דרכם שינסו להמיר את דתנו ולשדל אותנו להאמין במשהו. אז בין הרפתקאות פילוסופיות לבין פנטיות דתית, אידאולוגית ורעיונית, מצאו את שביל הזהב שלכם. עוד יופיטר ונפטון יחד עלולים להביא איתם אינפלציה של מצב הרוח, מה עלול להפוך אותנו לאופטימיים מדי. הבעיה תתחיל כאשר סטורן בגדי ומפגשיו עם פלוטו וזנב דרקון יחזירו אותנו לקרקע המציאות ויוציאו את האוויר מהבלון היופיטרי נפטוני. זה יכול לבוא לידי ביטוי בנושאים שונים בחיינו, תלוי היכן ההיבט הזה נפגש עם המפה האישית שלכם. הצד האחר של יופיטר ונפטון הוא הזדמנות לתובנות וגילויים חדשים, למסעות מרתקים מעבר לזמן ולמקום הסטורניים. אולי זה הזמן להרפתקאות קוסמיות ומפגשים עם פיות וחדי קרן? תשאלו את סטורן ונראה מה תהיה תשובתו…

עוד השנה אורנוס עובר סופית למזל שור למשך שבע שנים. עם זאת הוא לא יהיה במפגשים קריטיים עם פלנטות טרנס-פרסונליות אלא רק עם הפלנטות האישיות. כדאי לשים לב למפגשים איתו בעיקר ביולי ולכל פעם שמרס נפגש עם אורנוס להיבט קרדינלי. אורנוס הוא פלנטה לא צפויה, או יותר נכון נוטה להביא איתו את הלא צפוי, כך שאם אורנוס נמצא במעבר חשוב במפה האישית שלכם הוא יעזור להתקדם קדימה ולמצוא דרכים חדשות להתנהל בעולם. בשור זה יכול לבוא לידי ביטוי בנושאים כלכליים, משאבים, כל מה שקשור לחומר ולצורה. ביטויים יותר ספציפיים שלו יכולים להגיע בדמות סגנון מוזיקלי חדש, סגנון אמנות אחר ושונה ממה שהיה היום בניה אקולוגית יותר, המזון שלנו יכול להיות יותר מהונדס וטכנולוגי ופחות אורגני וגם הדרך שבה נרצה לבטא את המיניות שלנו, את הביטוי הגופני – חושני יכולה לבוא בדרכים אחרות ממה שהיה עד עכשיו. בהיבט הכלכלי יתכן ולקראת סוף השנה המטבעות הוירטואלים יקבלו יותר כוח וערך, הכלכלה לא תהיה כל כך יציבה השנה, אבל זו גם הזדמנות לשדרג ולהתנהל עם החומר בדרך אחרת, יותר חברתית, שוויונית ומתקדמת. כאמור, כל אדם ימצא את דרכו מתחת המטרייה הרחבה יותר, לפי נסיבות חייו ונטיותיו האישיות. אורנוס יעבור למזל תאומים באפריל 2026. ההיבט המשמעותי שלו השנה יהיה בדצמבר בטריין ליופיטר בגדי. בשנת 2021 יהיה לו תפקיד יותר חשוב בהיסטוריה האנושית, כאשר סטורן ויופיטר יעברו למזל דלי ויהיו בהיבטים איתו.

ינואר 2019 6/1 ליקוי חמה ב-15 מעלות גדי ראו עוד על הליקוי בקישור 6/1 אורנוס עובר להילוך ישיר ב- 28 מעלות מזל טלה. ימים אחרונים בטלה ל-84 השנים הקרובות… 13/1 המפגש הראשון בין יופיטר בקשת ונפטון בדגים (ראו למעלה). 21/1 ליקוי ירח המלא ב- 0 מעלות מזל אריה ראו עוד על הליקוי בקישור 21-22/1 צמידות ונוס ויופיטר ב- 15 מעלות קשת בסקוור לנפטון וטריין למרס בטלה ולירח באריה. ימים יצירתיים ומיוחדים שאפשר למנף עם האנרגיות העוצמתיות של ליקוי הירח. עוד בימים האלו מרס בטלה בסקוור לסאטורן בגדי. אנרגיות חזקות שיכולות לעזור להנעה של דברים קדימה, אבל חשוב להימנע מאגרסיביות מיותרת. 30/1 מרקורי בצמידות לשמש ב- 10 מעלות דלי, עובר להיות כוכב ערב. 23-31/1 סאטורן בגדי בסקסטייל לנפטון בדגים

פברואר 2019 13/2 רגע לפני שאורנוס חוזר למזל שור באופן סופי, הוא נפגש עם מרס לצמידות ב- 29 מעלות מזל טלה. 18/2 כירון עובר סופית למזל טלה עד אפריל 2027

מרץ 2019 6/3  אורנוס עובר סופית למזל שור, שם יבלה את 7 השנים הקרובות. אורנוס קשור לתגליות, פריצות דרך, מהפכות והליכה קדימה לפעמים תוך התנתקות מן העבר. כאשר אורנוס היה בטלה ראינו את מרס מקבל את מרכז הבמה עם תגליות חדשות ופורצות דרך בחקר הכוכב. עם אורנוס בשור נוכל לצפות לשינויים, מהפכות וחידושים בתחומי המזון, המיניות, נדל"ן, אמנות וענייני חומר וכספים. באותו יום גם מרקורי עוצר לקראת נסיגה ב-29 מעלות מזל דגים. זו הנסיגה הראשונה של מרקורי בשנת 2019 ובכלל, שמתם לב שבינואר ובפברואר לא היו בכלל כוכבים בנסיגה? וגם ירח חדש ב- 16 מעלות מזל דגים בצמידות לנפטון. כל האנרגיה הדגיגית הזו פלוס הנסיגה של מרקורי עלולה להוציא אותנו קצת מהשגרה וזה הזמן לתת לחיים לעשות את הדבר שלהם ולזרום יחד איתם, ללכת לאיבוד בכאוס, להתמסר, להתפלל ולנוח. 30/3 מרקורי חוזר להילוך ישיר ב-16 מעלות דגים ובצמידות לנפטון. בתקווה שקיבלתם קצת השראה אלוהית. לקראת סוף מרץ הצמידות של פלוטו זנב דרקון וסאטורן הולכת ומתהדקת וב- 31/3 פלוטו כבר באותה מעלה של זנב הדרקון. מאבקי כוחות פוליטיים, משברים במסגרות ומערכות הקיימות וצורך עמוק להתמיר ולשנות את הישן, המסורת וההיסטוריה ולמצוא מחדש את השבט האינטימי והתומך שלנו.

אפריל 2019 10/4 יופיטר עוצר לקראת מעבר לנסיגה ב- 24 מעלות מזל קשת. להזכירכם יום הבחירות בישראל נקבע ל-9/4 והעצירה של יופיטר עלולה להביא איתה קצת בעיות למערכת הבחירות, במיוחד עם מרקורי בדגים בסקוור ליופיטר. 12/4 השמש בטלה תהיה בסקוור לציר הגדי סרטן העמוס לעייפה והירח יהיה בסרטן על ראש דרקון. 22/4 סאטורן וזנב דרקון נפגשים לצמידות ב- 20 מעלות גדי. פלוטו לא נמצא רחוק מהם והשלישיה מתהדקת ומתקרבת. 23/4 פלוטו עוצר למעבר לנסיגה ב- 23 מעלות גדי. 29/4 סאטורן עוצר למעבר לנסיגה ב- 20 מעלות גדי על זנב הדרקון של הירח.

מאי 2019 16/5 מרס עובר לסרטן ומתחיל סדרת היבטים לא פשוטים במזלות הקרדינלים. סקוור לכירון 22-26/5 ואח"כ מולות לסאטורן ולפלוטו ביוני. עד ה- 20 ביוני מרס יהיה גם מחוץ לגבולות, מה שאומר שהתגובות שלנו לכל דבר יהיו הרבה פחות מרוסנות. זה יכול להוציא מאיזון את כל התגובות הרגשיות שלנו, לייצר הרבה דרמות סביב נושאים משפחתיים, אישיים, לאומיים. הגוף יכול להגיב עם דלקתיות במערכת העיכול, צרבות וכדומה.

יוני 2019 הזמנים החשובים השנה שיכולים לעורר אותנו יותר מתמיד מגיעים גם בשנה הזו, כמו ב-2018, בזמן האביב והקיץ. החודשים יוני ויולי 2019 יהיו חודשים שיכולים מצד אחד לאתגר ומצד שני להביא פריצות דרך משמעותיות. מרס בסרטן נמצא במולות לפלנטות בגדי באמצע החודש ומעורר את הציר שבו נמצאים גם הדרקונים של הירח. שימו לב במיוחד לימים סביב ה- 14/6 עד 20/6, כאשר ה- 19/6 הוא יום מאתגר במיוחד עם צמידות מרס ומרקורי ב- 22 מעלות סרטן מול פלוטו סאטורן והירח בגדי. הרבה מתח באוויר עם פוטנציאל לאגרסיביות והרבה כעסים. יחסים מתוחים גם בתוך המשפחה ובכלל. עדיף להימנע מתגובות רגשיות ולנסות לעבוד על מיתון התגובתיות בכלל. 14-22/6 יופיטר ונפטון חוזרים לסקוור ביניהם ותוך כדי נפטון גם עובר לנסיגה. 30/6 סאטורן שוב חוזר לצמידות עם זנב הדרקון ב- 17 מעלות גדי.

יולי 2019 2/7  ליקוי חמה ב- 10 מעלות מזל סרטן. עוד על הליקוי בקישור מרס, מרקורי וונוס יעברו לאריה בתחילת החודש ויהיו בסקוור לאורנוס בשור לכמה ימים. התבנית הפלנטרית הזו יכולה להביא איתה התלהבות, מקוריות ויוזמה לחדש, לשנות ולהעז. עם זאת זהו גם מבנה רגיש וכדאי להיזהר כפליים בתנועה ברכבים ובכבישים בכלל, להימנע מפזיזות ומהירות בכל דבר. 7/7 מרס בצמידות למרקורי שמתחיל את תקופת הנסיגה השניה שלו השנה ב- 4 מעלות מזל אריה ובסקוור לאורנוס ובטריין לכירון בטלה. הנסיגה תתחיל באריה ותסתיים בסרטן. 8/7 כירון עוצר למעבר לנסיגה ב- 5 מעלות טלה. בשלב זה אנחנו עם חמש פלנטות בנסיגה (מרקורי, יופיטר, סאטורן, פלוטו ונפטון). 17/7 ליקוי ירח ב- 24 מעלות גדי בצמידות לפלוטו וסאטורן. עוד על הליקוי בקישור

אוגוסט 2019 2/8 מרקורי מסיים את הנסיגה ב- 24 מעלות סרטן (מול מעלת ליקוי הירח). 13/8 יופיטר מסיים את הנסיגה וחוזר להילוך ישיר ב- 14 מעלות קשת. עם שתי הפלנטות הללו שיוצאות מנסיגה נוכל להרגיש קצת הקלה ושחרור בתקופה הזו והזדמנות לנתב את מעשינו וכוונותינו קדימה עם פחות עיכובים.

ספטמבר 2019 19/9 סאטורן יוצא מנסיגה ב- 14 מעלות גדי ובצמידות לזנב הדרקון. 21/9 המפגש השלישי והאחרון של יופיטר בקשת ונפטון בדגים (ראו למעלה).

אוקטובר 2019 4/10 פלוטו יוצא מנסיגה ב- 20 מעלות גדי. 31/10 מרקורי עוצר למעבר לנסיגה ב- 27 מעלות עקרב ובצמידות לונוס.

נובמבר 2019 9/11 סטורן בגדי בסקסטייל נוסף לנפטון בדגים. ב-11 בנובמבר יהיה מעבר של מרקורי על השמש ב-47’19 מעלות מזל עקרב. המעבר הזה דומה ליקוי מהבחינה הזו שהכוכב עובר על פני השמש כמו בזמן ליקוי. עם זאת מרקורי לא יסתיר את השמש אלא יראה כמו נקודה קטנה שעוברת על פניה. מבחינה אסטרולוגית זהו זמן חשוב לעניינים המרקוריאלים שיכול להביא תובנות חדשות ומעמיקות, חקירה עמוקה יותר אל תוך ההבנה של הזמן והמרחב. 22/11 מרקורי יוצא מנסיגה ב- 11 מעלות מזל עקרב. 24/11 צמידות נוספת של ונוס ליופיטר בקשת, כפי שהייתה בתחילת השנה, ב- 28 מעלות קשת. 29/11 נפטון יוצא מנסיגה ב- 16 מעלות דגים.

דצמבר 2019 2/12 יופיטר עובר למזל גדי ומצטרף לפלוטו, סטורן וזנב הדרקון. 6-11/12 יופיטר בגדי בסקוור לכירון בטלה. משבר אמונה קטן עלול להגיע. 13/12 יופיטר בגדי בטריין לאורנוס בשור. 29/12 השנה מסתיימת עם ליקוי חמה ב- 4 מעלות גדי בצמידות ליופיטר ובסקוור לכירון בטלה. עוד על הליקוי בקישור בדצמבר הצמידות בין סטורן ופלוטו מתהדקת ותהיה מדויקת בפעם הראשונה בתחילת ינואר 2020. זו תהיה שנה קריטית בהרבה מובנים וארחיב על כך בקרוב. הישארו באזור לעוד עדכונים על מהלכי השנה, על סטורן ופלוטו ועוד. מוזמנים לכתוב לי תגובות, בקשות ושאלות בעמוד צור קשר או בעמוד ובקבוצה שלי בפייסבוק.