ונוס עברה לפני כמה ימים למזל עקרב, המזל שבו היא תהיה בנסיגה באוקטובר ונמצאת בהיבטים למרס בדלי ולאורנוס בשור, איתם תמשיך את הדיאלוג הקוסמי שלה גם בזמן הנסיגה. הסמלים האלו מציעים לנו התבוננות עמוקה ולא מתפשרת על נושאים כמו זוגיות, עבודה עם החושים, אהבה עצמית וערך עצמי, מיניות, אסתטיקה וצורה בחומר. עוד תחום חשוב שקשור לונוס הוא משאבים, כספים ורכוש. בגדול, התחושה הכללית עכשיו יכולה להיות שקצת דוחפים אותנו קדימה ואנחנו פחות סבלניים וסובלניים לכל מה שנשאר על פני השטח ומשכשך במים הרדודים.
ונוס בעקרב רוצה לקחת אותנו לצלילה עמוקה יותר, בוחנת כל הזמן את הנאמנות והגבולות בתוך הקשרים שלנו. זו ונוס שמחפשת קשרים עמוקים יותר ומשמעותיים יותר מצד אחד, אולם גם תחווה הרבה דרמות בדרך. חשוב עבורה ללמוד לאהוב את עצמה ולהיות בנוכחות בכאן ועכשיו, לנסות להשאר ולהתמיד למרות הקשיים ולא ישר לטרוק דלתות כשמתחילים לעלות דברים מאתגרים יותר אל פני השטח. ונוס העקרבית היא ונוס טוטלית, שתמיד משאירה חלק מהלב שלה אצל אחרים מכיוון שהיא רוצה את החוויה האינטימית המלאה. להכיר את האדם האחר לעומק, להכיר כל חלק בגוף, להתבונן אל תוך הנשמה של האחר, לכן זהו זמן שאנחנו יכולים להיות מאוד חשופים ופגיעים בתוך הקשרים, אבל אם נאפשר, נוכל גם להגיע לאינטימיות טרנספורמטיבית. 
הצד היותר מאתגר של ונוס בעקרב הוא כאשר אנחנו לא באמת נותנים לעצמנו להיפתח לאחר, בדר"כ בגלל תחושת ערך עצמי נמוכה שלא יאהבו אותי כפי שאני. זה יכול ליצור תחושה של חוסר אמון בקשרים ומניפולציות רגשיות ובתקופה הזו שוונוס בנסיגה בעקרב כדאי לשים לב מאוד למקומות האלו, היכן אנחנו מתחפרים בתוך המגננות שלנו ולא מאפשרים לעצמנו לקחת סיכונים ולחשוף את עצמנו לכל הצדדים, הנעימים והאפלים, בתוכנו ואצל האחר שאיתנו או מולנו.  ונוס בעקרב יכולה גם להגיע עם תחושה כללית של חסך, שמשהו חסר באופן תמידי ולכן יגיע גם הצורך בעוד ועוד. זהו מקום שיכול להפגיש אותנו עם התאווה והתשוקה ומה התפקיד שהן ממלאות בחיינו, כיצד הן מניעות אותנו, לטוב ולרע.
ביחד עם ההיבט למרס בדלי ולאורנוס בשור, זו יכולה להיות תקופה מעוררת ומרגשת. יש צורך לצאת מן הגבולות המוכרים, לאתגר את הקיים ולחפש יותר ריגושים ועומק. זו יכולה להיות הזדמנות להתחדש ולהתרגש אם לא לוקחים את הדברים לקיצוניות שיכולה להפיל הכל במהירות האור. אולי זמן לחברויות חדשות, אנשים חדשים בחייכם, התנסויות מיניות אחרות ממה שאתם רגילים אליהן.
השילוב הפלנטרי הזה מעורר גם את ציר המיניות ומראה לנו הזדמנות להתבונן ולהעריך דברים בצורה אחרת. יכול להיות שהישן פתאום יתחיל לשעמם ואנחנו נרגיש שצריך לחדש ולשנות. אם אתם בזוגיות ובני הזוג באותו ראש, זה יכול להכניס קצת ריגושים לקשר. אם הקשר במצב רעוע, יתכן וזה יהיה הטריגר לומר שדי ומספיק, שלא רוצים יותר ללכת בדרך הישנה, שלא משלימים יותר עם חוסר תקשורת רגשית ומניפולציות רגשיות. זה אכן יכול לאתגר, תלוי היכן אתם נמצאים במערכות היחסים שלכם ומה רמת הקשר עם בני הזוג. בכל מקרה השילובים האלו עלולים לייצר קצת יותר מתח בין אנשים בכלל, בכל מערכת יחסים שהיא, כמו שותפים עסקיים, חברים ובני זוג בפרט.
היבטים בין ונוס לאורנוס נחשבים בספרות הקלסית האסטרולוגית כהיבטים שמאפשרים מערכות יחסים לא קונבנציונליות, בווריאציות שונות ולאו דווקא בדרך המסורתית הישנה. עם ונוס בהיבטים לאורנוס אנחנו רוצים יותר חופש במערכות היחסים שלנו, חופש כלכלי, אולי דרך להשתחרר מהמערכת הישנה ומהסטיגמות שמגדירות עבורנו מי אנחנו ואיך אנחנו צריכים להראות. לכן, ענייני דימויי גוף, במיוחד אצל נשים אבל לא רק, יוכלו לעלות לסדר היום בתקופה הזו.
ב-6 באוקטובר ונוס מתחילה את הנסיגה  ב- 10 מעלות עקרב.
ב-11 באוקטובר ונוס בצמידות לירח ב- 10 מעלות עקרב ושניהם בסקוור למרס בדלי.
ב- 24 – 26 באוקטובר יהיה שיא הנסיגה עם הירח המלא בשור בצמידות לאורנוס מול ונוס (24/10 בשעה 19:45) ותחילת המחזור החדש ונקודת ונוס חדשה ב-3 מעלות עקרב ב- 26/10 בשעה 17:15.
ב-30 באוקטובר ונוס תהיה במרובע גדול עם אורנוס בשור והדרקונים של הירח באריה דלי וכולם ב-0 מעלות במזלות הקבועים.
ב-17 בנובמבר הנסיגה מסתיימת ב- 25 מעלות מאזניים, עם אותו מרובע גדול בין ונוס, אורנוס והדרקונים של הירח, רק שהפעם כולם במעלות האחרונות של המזלות הקרדינלים (טלה, סרטן, מאזניים וגדי).