בתרבות ההינדית שיווה נחשב לגדול האלים והיוגים. הוא האל אשר קשור להיבט ההורס מבין שלושת ההבטים של האלוהות: ברהמה – המחולל או היוצר, וישנו – המקיים או המשמר ושיווה ההורס או משנה הצורה. באנגלית: G.O.D – Generator, Organizer, Destroyer .

הסימליות של שיווה מביאה איתה שני צדדים: סגפנות והתעלות מעל היצרים וגם חיבור למיניות, ליצריות וליכולת שלנו לעבוד בצורה פלוטונית – להרוס את מה שלא צריך ולבנות מחדש. הכוח ההורס של שיווה הגיע דרך העין השלישית בצורה של אש אשר הורסת ומכלה.

זה מזכיר לנו שהחיים מורכבים מעבודה שכרוכה לפעמים גם בצורך לשחרר משהו מחיינו, להרוס משהו קיים, בין אם זה קשר בין אנשים או אמונה שמושרשת עמוק בתוכנו וכו', על מנת ליצור ולברוא מחדש. זהו מעגל החיים של לידה, מוות ולידה מחדש כאשר האינסוף מכיל את כל הגילגולים האלו.

אפשר להגיד שבכל יום אנחנו חווים מוות קטן של משהו כאשר אנחנו הולכים לישון ועוברים למצב שבו אנחנו מתחדשים. גם בשיעורי היוגה אנחנו מתרגלים בסוף כל שיעור את השוואסאנה – תנוחת הגוויה, אשר מאפשרת לנו להיות במצב של הרפייה על מנת לשחרר את הישן ולהטמיע את החדש, מה שעבדנו עליו בזמן התרגול. זוהי אסאנה אשר נראית מאוד נוחה וקלה אולם בעצם מהווה חלק מאוד חשוב בעבודה היוגית להתחדשות ולשינוי.

המהות של שיווה יכולה להיות גם קשורה לצ'אקרה הראשונה, המולדהרה, שדרכה אנחנו עובדים על סילוק, ולצ'אקרה השישית, האג'נה, היא העין השלישית, הקשורה לאינטואיציה וחיבור לידע גבוה יותר.

אז איך כל זה קשור לירח החדש?

מחזור הירח החדש יתחיל ביום רביעי 11.11.2015 בשעה 19:47 שעון ישראל ב- 19 מעלות מזל עקרב.  יחד עם הירח החדש יש גם מבנה של יוד או אצבע אלוהים במפת השמים, כאשר הירח והשמש יהיו בבסיסו של המבנה, בעקרב, בסקסטייל ליופיטר בבתולה ובקדקוד יהיה אוראנוס בטלה. עקרב ובתולה שניהם ארכיטיפים הקשורים לצ'אקרה הראשונה ועובדים עם אברי הניקוי והסילוק של הגוף. אוראנוס מביא את החיבור לעין השלישית ויחד עם הטלה אנחנו מקבלים את הדימוי המעניין של האש הפורצת מן העין השלישית של שיווה.

מבחינת פרשנות אסטרולוגית, כל המבנה הזה מדבר על צורך להאט קצת את הקצב, להיות סובלניים לתהליכים ולעבוד על ניקוי והתחדשות כדי שנוכל להתחבר לכוח העוצמתי שלנו, כוחה של התודעה, אשר יכול להרוס אותנו אולם גם להתחדש ולבנות מחדש. במסורת היוגית למשל אנחנו מתרגלים מדיטציות ומנטרות לניקוי התת מודע ולהתחדשות, כאשר יש דגש על ההקרנה שלנו מהמיינד.

אוראנוס בטלה רוצה לפרוץ דרך חדשה, לכבוש שטחים חדשים ולא מוכרים כדי להתחבר לקדמה ולפרוץ את הגבולות המוכרים, אולם בנוסף להיותו בנסיגה הוא גם נמצא בקודקוד היוד, ובעצם צריך לעבור תהליך של זיכוך לפני שהוא מתקדם קדימה.

התהליך הזה כרוך בשחרור של אמונות הנוגעות לרגשי נחיתות, לחוסר ביטחון, לפחד מדחיה ונטישה ולתחושת השייכות והביטחון שלנו כאן על פני כדור הארץ. התהליך הזה מחבר אותנו שוב עם העוצמה הפנימית שלנו, מחזיר לנו את הכוח שלנו, והאלכימיה שמתרחשת עם הירח החדש מביאה איתה פתיחה אנרגטית עבורנו להתחבר מחדש, ממקום בטוח ונקי יותר, אל הידע הקוסמי, אל המימד הרוחני שלנו. זה דורש אומץ ונוכחות, ללא פחד להתבונן פנימה ולבחור מה צריך ללכת ולפנות את הדרך כדי שנתחיל תהליך של התמרה.

פעמים רבות הנטייה שלנו להרס עצמי או להרוס בכלל מגיעה מן הידיעה הפנימית שיש צורך בשינוי כלשהו. לפעמים אנחנו לא יודעים לתת לזה שם מדויק או להגדיר את הצורך הזה ולהבין מניין הוא מגיע. אם נמשיך לעבוד על זיכוך התודעה, ניקוי התת מודע וניטרול מחשבות שליליות, מבלי ליפול לאותם בורות שוב ושוב, בורות שיכולים להיות מלווים בכעס וזעם רבים על החיים, על עצמנו או על אחרים, נוכל לעבור כל יום מחדש את תהליך ההתחדשות. זה מצריך את התרגול היומיומי, העבודה הפיזית והסיזיפית לעיתים, שיכולה לעזור לנו לשנות את חיינו, או יותר נכון את הגישה שלנו לחיים.

מסר מהסמלים הסביאנים לירח החדש:

Woman flings open dark curtains closing sacred pathway:  Courage needed to enlarge sphere of being. Readiness to press beyond self. The "woman" within,  opening the gates to spirit

Dayn Rudhyar – The Astrology of Personality

* * * * *

מדיטצית קונדליני יוגה לעבודה עם האנרגיה של שיווה Tershula Kriya

* * * * *

Maha Mrityunjaya Mantra

Om tryambakam yajāmahe sugandhim puṣti-vardhanam ǀ

urvārukam-iva bandhanā mṛtyormukṣīya māmṛitāat ǁ