אחד הדברים החשובים שההתבוננות האסטרולוגית מספקת לנו הוא ההבנה של מחזורים ומחזוריות בחיינו. המחזוריות באה לידי ביטוי בעצם בכל דבר שנעשה, החל ממחזורי השינה והערות שלנו, מחזורי יום ולילה, מחזורי הזמן המוגדר – שעה, יום, שבוע, חודש, שנה, עשור, מאה ועידן, עונות השנה וכו'. כך גם הפלנטות נעות במחזורים, בתוך מערכת השמש של גלקסיית שביל החלב, בה אנחנו נמצאים (כרגע), כאשר לכל פלנטה יש את הזמן האישי שלה לביצוע מחזור שלם.

ההתבוננות וההבנה של המחזורים בחיינו מאפשרת לנו לגשת לחיים ולאירועים בדרך אחרת, יותר מכילה ופחות קורבנית. כאשר אנחנו מבינים שיש זמן לכל דבר, וכל דבר בחיינו מגיע בעיתוי הדורש עבודה מסוימת ומשקף עבורינו את התהליך האישי וגם הגלובלי. אנחנו יכולים להתבונן במחזורים הפלנטריים במפת הלידה שלנו וגם בשיטות חיזוי שונות.

הירח הוא בעצם מאור אשר סובב סביב כדור הארץ, ומכל הגרמים השמיימיים שאנו מתייחסים אליהם באסטרולוגיה, הוא היחידי אשר עושה זאת ולא סובב סביב השמש. עם זאת, עדיין יש גם לירח מחזוריות של כ- 28 ימים, ובכל חודש אנחנו חווים שמונה שלבים בתוך המחזוריות הזו. השלבים שאני אתייחס אליהם בפוסט הזה הם השלב של הירח החדש והשלב של הירח המלא.

שלב הירח החדש הוא תחילתו של מחזור חדש, וכמו כל ההתחלות יש בנו תקווה למשהו חדש, משהו שעדיין נמצא ברמת רעיון פלוס, כלומר אנחנו זורעים זרעים חדשים, שולחים כוונה, אולם עדיין לא יודעים לאן אנחנו הולכים עם זה ומה יצא בסופו של דבר. איך אנחנו שולחים את הכוונות או כמה זרעים אנחנו זורעים, אלו משתנים בהתאם לכל אדם, יכולותיו ורצונותיו. זהו שלב שבו אנחנו יכולים לשאול מה אנחנו רוצים אולם יכול להיות שגם בשלב הזה אנחנו עדיין לא נדע להגדיר דברים בצורה מדויקת, אלא נשלח כוונה יותר כללית. הזרעים עדיין לא נבטו וגדלו, ולכן צריך להמתין עוד קצת כדי להפוך את הדברים ליותר מוחשיים עבורינו.

שלב הירח המלא הוא שלב שבו הגענו לבשלות מלאה. אנחנו מוכנים לצאת לדרך ולקרון החוצה. האסטרולוג דיין רודהיאר קרא לשלב הזה שלב ההארה. ישנן הבנות עמוקות ובוגרות יותר של הדברים, אולם גם יש פה הבנה של מה נשאר ומה צריך ללכת. הכל הופך להיות ברור יותר לקראת השלבים הבאים, שבהם נוכל להפיץ וללמד את הידע שצברנו, או להשתמש בכישורינו בצורה יותר ממוקדת ובוגרת. הירח המלא יכול להביא גם לקונפליקט או, אם נדע להכיל ולעבוד נכון עם הקונפליקט, נוכל לחבר בין שני קצוות מנוגדים ולהביא לבשלות ושלמות אישית, המכילה את כל הצדדים של אישיותנו ומחברת בין מה שנראה למה שלא נראה.

 


——————————————————————–

לקריאה נוספת על מחזורי הירח:

http://www.khaldea.com/rudhyar/astroarticles/lunationbirthday_4.php

https://www.academia.edu/34621653/The_Lunar_Effect_Bibliography_-_Preview.pdf