בחודש וחצי הקרובים יש לנו הכרות קרובה ומעמיקה עם מזל דגים, כאשר בנוסף לכירון ונפטון שנמצאים שם באופן קבוע למשך השנים הבאות, גם הפלנטות האישיות נמצאות במזל וגם נסיגת מרקורי, המתחילה ב-23 בפברואר, תהיה במזל דגים לאורך כל הנסיגה.

הארכיטיפ של דגים, הכולל בתוכו גם את נפטון ובית 12, מדבר איתנו על תהליך של מעבר ממקום שבו אנחנו תמימים למקום שבו אנחנו מחוברים אל החיים מתוך קבלה וכניעה לכל מה שהם מכילים בתוכם. בדרך אנחנו צריכים ללמוד לחזק את המערכת החיסונית שלנו, את ההילה, לומדים להיות במצב של הכלה מבלי שנהפוך להיות מנוצלים ע"י אחרים או קורבנות, מבלי שנפחד להתמודד עם המציאות כפי שהיא. המחשבה הראשונית של הדגים בדרך לגילוי האמת האוניברסלית מגיעה ממקום של ראית עולם מאוד סובייקטית, המסננת את כל הדברים המכוערים והמגעילים (והעקרביים..) מתוך ניסיון ליצור אזושהי אידיליה או גן עדן, כפי שהוא מיוצג בתפיסה הדתית. הבעיה מתחילה כאשר אנחנו נמצאים בבועה שיצרנו לעצמנו, אבל החיים כמו החיים מביאים את המציאות, והשאלה מכאן היא כיצד אנחנו מתמודדים עם הדברים הלאה ולא מתחפרים עוד יותר בבועה שלנו. היציאה מלה לה לנד מאוד לא נוחה בלשון המעטה ומביאה איתה התפכחות, או נחיתה שאינה תמיד רכה על קרקע המציאות. אז אנחנו מתחילים לשאול שאלות לגבי מהי המציאות שלנו ומהי המציאות האמיתית. האם אנחנו מסוגלים לראות ולהבין את המציאות לאורכה ולרוחבה במימד הפיזי שבו אנחנו נמצאים רוב שעות היממה, מצויידים בשעונים ובהגדרות זמן מדוייקות, חושבים שאנחנו בשליטה על חיינו ומתכננים את עתידנו.

הנסיגה של מרקורי, הפלנטה שעוזרת לנו להבין את החיים טוב יותר ולתת קצת הגיון לכל הכאוס שמסביבנו, במזל דגים היא בדר"כ קצת יותר מאתגרת לכל מי שאוהב לתכנן את הדברים ולהיות בשליטה. מרקורי קשור לתחושת הזמן וגם למדידת הזמן, המצפן של החיים שלנו, אולם כעת המצפן לא עובד יותר ואין לנו יכולת להיות בשליטה. התחושה היא שאנחנו נמצאים בלב ים בלי מפה ומחכים שהרוח תוביל אותנו למקום שבו אנחנו צריכים להיות. זו תקופה שבה אנחנו מבססים את האמון שלנו בחיים ויכולים להקשיב למה שהחיים מנסים ללמד אותנו, להקשיב לסימנים ולאותות, ל"צרופי המיקרים" שיהיו יותר מורגשים בתקופה הזו וגם לעבודה מרפאת עם החלומות שלנו. זאת תקופה שאנחנו יכולים ללמוד להקשיב ולראות בצורה אחרת. כל השימוש שלנו בחושים עובר תהליך של עידון שדרכו נוכל להרגיש את החיבור לטבע ולבריאה בצורה של אחדות.

הנסיגה הזו, שמתרחשת כמה ימים לאחר שסאטורן החל בנסיגה שלו גם כן, מביאה איתה התבוננות מעניינת על מימד הזמן בחיינו. גם מרקורי וגם סאטורן מדברים על המציאות הפיזית ועל ההגדרות שלנו לזמן ומקום בתוך האינסוף והנסיגה של שניהם מביאה אותנו להתבוננות אחרת בזמן ובמקום שבו אנחנו חיים. היקום עדיין לא התגלה בפנינו במלא הדרו (ראו את האסטרואיד שחלף קרוב מאוד לכדוה"א והמטוריט שהתפוצץ באטמוספירה). מה שאנחנו מכירים כיום יכול להיות חלק קטן ביותר מהעולמות השונים והמקבילים. היטיב לצייר זאת דאלי בציורו "עקביותו של הזמן" ומראה לנו שהזמן הזה הוא רק אשליה שאנחנו בני האדם יצרנו. אנחנו חושבים שהזמן הוא קבוע ולא משתנה, אולם האם יש באמת דבר כזה שנקרא זמן?

כאן נכנס הדגים ומכין אותנו להתמודדות עם מימדים שהם מעבר למציאות הפיזית שלנו. בתקופה הזו, כל מי שהמימד הרוחני בחייו לא נמצא בתהליכי עבודה ואיזון, יחווה קשיים רבים לשמור על קרקוע וסדר. אנרגיית הדגים באה ללמד אותנו להתחבר יותר גבוה, אולם אם מצד שני אין איזון בקרקע, ברגשות, בחומר ובכל מה שקשור למשולש התחתון של הצ'אקרות, אנחנו פשוט נחווה את זה כניתוק, ככאוס וכחוסר אונים מול החיים, במקום להנות מהמרחבים האסטרלים הפרושים לפנינו.

אם אתם נמצאים בדרך רוחנית בזמן הזה תוכלו להתחבר במדיטציות יותר בקלות, תרגישו את האנרגיות בצורה יותר חזקה, אולם אתם יכולים גם להרגיש שירח הדבש עם התרגול הרוחני שלכם הסתיים, ועכשיו מתחילה העבודה הקשה באמת בדרך לקבלה של החיים כפי שהם. בריחה לעולם הרוח מבלי להיות נוכחים בזמן וברגע הזה לא יעשו את העבודה עבורכם. אנשים רבים שעוברים בדרך הרוחנית רוצים להגיע לשלמות האלוהית. אולם ההתמודדות עם המקום שבו אנחנו נמצאים מראה לנו שאין דבר כזה שלמות. חוסר השלמות הוא חלק מהאלוהות, וגם לכיעור, לכאב ולכאוס יש את התפקיד שלהם בחיים.

מהמקום הזה אפשר לדעת להכיל את כל מה שקורה מסביבנו ואין יותר צורך בשאלות והסברים. הידיעה הפנימית של האמת מביאה את החיבור האותנטי לחיים ועלצמנו, מתוך הבנה שגם אנחנו חלק מהאינסוף ומהבריאה בדיוק כפי שאנחנו. הניצוץ האלוהי נמצא בכל אחד ואחת מאיתנו, ואם נוכל להתחבר בדרך הזו ממרכז הלב שלנו, נוכל להגיע לחיבור בין המציאות הפיזית למציאות האינסופית. הצ'אקרה השביעית, שהיא המרכז האנרגטי שדרכו אנחנו מתחברים לאינסוף, לא תהיה מאוזנת אם צ'אקרת הלב שלנו לא תהיה מאוזנת. דרך הלב אנחנו יכולים למצוא את הידיעה הפנימית ודרך הכתר הידיעה הופכת לאחדות.

סאטורן עובר לנסיגה והשמש עוברת למזל דגים ב- 18 בפברואר 2013

ונוס עוברת למזל דגים ב- 26 בפברואר

מרקורי עובר לנסיגה ב-23 בפברואר עד ל-18 במרץ 2013