באסטרולוגיה אנחנו עובדים, בין השאר, עם מחזורי כוכבים כדי להבין טוב יותר את התקופה שבה אנחנו נמצאים. הפלנטות במערכת השמש שלנו נעות בקצב שונה ולכן המפגשים הפלנטריים משתנים משנה לשנה, אולם ישנם מחזורים שחוזרים כל מספר מסויים של שנים, תלוי בקצב של הפלנטות. הירח למשל יפגוש את כל הפלנטות פעם בחודש כי הקצב שלו הוא המהיר ביותר, אולם פלנטות שנעות יותר לאט כמו פלוטו, אוראנוס ונפטון יפגשו בטווח זמן גדול יותר. בגלל מסלולו האליפטי של פלוטו, זמן המפגש בין פלנטות לא יהיה קבוע, אולם במבט היסטורי יש למפגשים של פלוטו ואוראנוס חשיבות אדירה שיכולה לשנות את פני ההיסטוריה.

המחזור שאותו אנחנו חיים היום הוא המחזור של הפלנטות אוראנוס, שנמצא במזל טלה ופלוטו שנמצא במזל גדי. הם יוצרים ביניהם זוית של 90 מעלות או בשפה האסטרולוגית סקוור/מרובע שהיא זוית שנחשבת כזו שמעודדת תהליכים ומחזורים חדשים ויוצרת פעילות רבה בתחומים המדוברים. הזוית הזו תהיה מדוייקת 7 פעמים במשך חמש השנים הקרובות והמשמעות שלה היא שאנחנו הולכים לחוות תהליכים אישיים וגלובליים עמוקים ומשחררים. יש לנו הזדמנות לשכתב את ההיסטוריה שלנו ולעבור תהליכי ניקוי, שחרור ושינוי אינטנסיביים ברמות שונות. השאלה שכל אחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו היא האם אני מוכן לעבור את התהליכים העוצמתיים האלו באופן אישי, לקחת את הסיכון שחיי לא יראו כמו קודם אולם יכולים להיות הרבה יותר טובים ולקדם אותי ואת התהליכים ההתפתחותיים שלי? כאן אנחנו צריכים להתגבר על הפחד שבתוכנו וגם על הפחד שמנסים להחדיר בנו.

בהתבוננות היסטורית על המחזור הרבה אירועים היסטוריים חשובים קרו בתקופות שבהן אוראנוס ופלוטו היו בנקודות מפגש, בין אם זה צמידות, סקוור או כל זוית אחרת. המחזור הנוכחי שלנו בעצם מתחיל עם הצמידות של פלוטו ואוראנוס בשנות ה-60 שבה ראינו את מרטין לותר קינג נואם את נאומו ההיסטורי "יש לי חלום" ובו הוא מצהיר על כוונותיו לשיוויון זכויות לכל האזרחים עקב אפלית השחורים הארה"ב. גם מלחמת ויאטנם היתה חלק חשוב בתהליכים האלו ובמיוחד מה שהחל בעקבותיה היה גל של אנשים צעירים שרצו אהבה ולא מלחמה. בפברואר 1848 פורסם המניפסט הקומוניסטי של מרקס ואנגלס ויומיים לאחר מכן החל אביב העמים האירופאי והמהפכה הצרפתית. גם בשנת 1966 היו הפיכות רבות במדינות שונות באפריקה עם הצמידות ובספטמבר 1966 נרצח ראש ממשלת דרום אפריקה שהיה גם אדריכל האפרטהייד.

אחד ההיבטים הפחות נחמדים וקלים לעיכול של מחזורי אוראנוס ופלוטו קשור לטראומות. זה יכול להיות ברמה האישית או ברמה הקולקטיבית. אם נתבונן לרגע שוב בהיסטוריה של הזויות האלו נגלה אירועים כמו עלייתו של היטלר לשילטון בתחילת שנות ה-30, מלחמת ויאטנם שקרתה עם הצמידות בשנות ה-60, אירועים שהשפעיו בצורה הרסנית על רבים והותירו צלקות עמוקות שגם הדורות הבאים הושפעו מהם וכמובן שינו את פני ההיסטוריה. אולם מצד שני היה בהודו את גאנדי שלחם למען עצמאותה של מדינתו ופעל בדרכים לא אלימות כדי להפגין למען השיויון והשחרור של הודו מידי הבריטים.

אירועים חשובים אך קצת פחות דרמטיים ומזעזעים היו למשל ב-12 בדצמבר 1901 פלוטו היה בתאומים מול אוראנוס בקשת, וביום הזה נשלח המסר האלחוטי הטראנס אטלאנטי הראשון בשידור רדיו. עוד אחד כזה היה בשנות ה-60 כאשר להקת "החיפושיות" הוציאה את התקליט הראשון שלה ושינתה את פני המוסיקה (אוראנוס=להקה). כל האירועים האלו נותנים לנו האסטרולוגים את היכולת להבין מה יכולה להיות ההשפעה של התקופה שבה הזוית הזו פועלת, גם כשהיא לא מדוייקת אלא באורבים (הפרשי מעלות) יותר גדולים.

פלוטו בגדי אומר לנו שהגיע הזמן לשחרר ולנקות את כל מה שלא עובד עבורינו, או מסונכרן עם החוקים האוניברסלים. זה זמן של חשבון נפש רציני וניקוי קרמאתי עמוק שיכולים להציף לפני השטח הרבה פחדים וטראומות מהעבר. הפחדים וגם ההפחדות שיכולות להווצר בתהליך הפלוטוני יכולות לגרור אותנו למערבולת של שליליות ורוע. זהו הזמן שלנו ללמוד להתמודד עם הצדדים היותר אפלים. בצורה קיצונית זה יכול ממש להיות מאבק בין חושך לאור. רק דרך ההליכה בגיא הצלמוות נוכל להמשיך הלאה יותר חזקים ולחזק גם אחרים מסביבנו. כאן מוצעת לנו הבחירה. האם אנחנו לוקחים אחריות על הכוח שלנו ונוהגים בכבוד והגינות עם הטבע, ממלכת החי והצומח וגם עם בני אדם אחרים, אז נוכל להביא לעצמנו ולאחרים ריפוי וכוח.

עם פלוטו בגדי אנחנו בעצם סוגרים מעגל עם הסקוור שהחל בתחילת שנות השלושים, עם עליית היטלר והנאצים לשלטון והקמת מחנה הריכוז הראשון דכאו. אז פלוטו היה בסרטן ואוראנוס היה גם כן בטלה. פלוטו בסרטן יצר טראומה רגשית לאומית לעם היהודי, וגם כמובן לשאר העולם ברמות שונות. הטראומה הזו יצרה הרבה כאב רגשי שעבר מדור לדור. מבחינה אסטרולוגית ההיסטוריה המשפחתית והשורשים שלנו קשורים לציר של סרטן/גדי (שנמצאים אחד מול השני בגלגל המזלות). ועכשיו עם פלוטו בגדי יש לנו הזדמנות לשחרר את הטראומה הזו ולרפא אותה. אולם, זה לא יקרה בקלות כי יש הרבה דברים בהיסטוריה ובגנטיקה שלנו שאנחנו נצטרך לשחרר מצד אחד וגם לדעת לא לעשות את אותם הדברים לאחרים ולא ליצור עוד קארמה שלילית. זה מחזיר אותנו לאתגר שלנו בדרך לשינוי הקודים הגנטיים שלנו כיהודים בראי ההיסטוריה האישית, הלאומית והגלובלית, והוא לא להשאב להפחדות ולאנרגיות השליליות ולא לפחד להיות לרגע בחוסר הודאות שהשינוי דורש מאיתנו. פלוטו דורש מאיתנו את הטוטאליות והגיוס של כל הכוחות והמשאבים שלנו.  

אוראנוס בטלה מביא איתו לחבילה צורך להתקדם ולבנות עתיד חדש כפי שלא היה מקודם. ממש להתנתק מכל מה שהיה עד עכשיו ולבנות תהליכים של שיוויון בין האזרחים, לבטל מבנים היררכיים ולהפיח רוח חדשה. זה יכול להגיע בדמות לחימה למען צדק חברתי כפי שראינו בקיץ שעבר, לבנות חיים חדשים על המאדים או למצוא טכנולוגיות מתקדמות שיכולות לשנות את חיינו. אוראנוס בטלה גם רוצה לעשות את הדברים מאוד מהר ואין הרבה סבלנות למי שלא עומד בקצב. השינוי צריך להגיע כאן ועכשיו ומי שלא איתנו ישאר מאחור. מעבר לשינויים ורפורמות אוראנוס גם קשור לאידיאולוגיות ורעיונות חברתיים. כאמור בשנות ה-30 עם עלית היטלר לשילטון זה אכן קרה, אולם הביא להרבה הרס וטראומה קולקטיבית. האם ההיסטוריה שלנו תחזור על עצמה? האם אנחנו יכולים להתעלות מעל הצורך להיות העם הנבחר ולתת צ'אנס גם לאחרים, לשונים, לאלו שאינם יהודים מלידה אולם נסיבות חייהם הביאו אותם לכאן? זהו גם תהליך שקורה ויקרה במקומות אחרים, למשל ההתעוררות של המפלגה הנאצית ביוון ממחישה מאוד את הסיפור הזה. הם לא רוצים את הפליטים בארצם שלוקחים מקומות עבודה וגם אנחנו כאן לא רוצים את הפליטים שהגיעו אלינו. אז מה נכון לעשות?

מתוך נאומו המפורסם של מרטין לותר קינג (אורנוס בטלה) בעצרת בוושינגטון (1963)
"יש לי חלום, כי ארבעת ילדיי יגדלו יום אחד, במדינה בה לא יישפטו על פי צבע עורם, אלא על פי אופיים".

התהליכים שקשורים למפגש הנוכחי יכולים לבוא לידי ביטוי בשינויים פוליטיים,כלכליים, ממשלתיים, מנהיגים חדשים וישנים כמו בחירתו של אובאמה לנשיא השחור הראשון של ארה"ב ונפילתם של מובארק, קדאפי ואוסאמה בן לאדן. כל אלו מסמלים את הרוח החדשה שנושבת בעולם ומביאה שינויים חברתיים ופוליטיים חשובים. יעלו נושאים של שיוויון זכויות לכל האזרחים, מנפילתם של אליטות חברתיות ובעלי ההון, לשינויים נרחבים בשיטות ממשל, מערכות כלכליות ובכלל כל מערכת היררכית בעלת כוח והשפעה תעמוד עכשיו למבחן. שימו לב למה שקורה ביוון כבר תקופה ארוכה, מה שישפיע על המטבעות העולמיים, ועל האירו בפרט. השמש של האירו נמצאת ב-10 מעלות גדי, וכבר עכשיו אנחנו מרגישים את ההשפעה. יתכן מאוד ובתוך כמה שנים המטבע הזה כבר לא יהיה בשימוש, או יחול שינוי בכלכלה העולמית שישפיע על חוזקו. כמובן שהמשטרים הדיקטטורים ובעלי ההון והשלטון ינסו להתנגד , ראו את מקרה אסד בסוריה, אולם על האנשים להבין שכל הפעולות האלו נובעות מהפחד של הממשל עצמו ולא לתת להפחדות האלו לנטרל את העשייה שלנו, גם אם המשטרה חוקרת אתכם מה תעשו בקיץ הקרוב.

בדרך אחרת אנחנו עלולים להיות עדים לביטויים של גזענות ונסיונות ל"טהר" את מדינת ישראל כמו מה שקורה עם הפליטים מאפריקה למשל, אבל זה יכול להופיע בכל העולם, כלפי כל מיעוט שהוא. עכשיו זה הזמן שלנו לזרוע את הזרעים לשינוי ולעתיד טוב יותר על הפלנטה. השאלות הנוקבות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו הן האם אנחנו רוצים לחזור על ההיסטוריה שבה מנהיג נאצי עלה לשלטון, רק הפעם בדמות קצת אחרת, וכל הדברים שהגיעו בעקבות זה? אם לא נשים לב עכשיו, הדברים יכולים להתדרדר בצורה הרבה יותר מהירה ממה שאנחנו חושבים.

זו גם תקופה שיכולות להיות בה הרבה תגליות חדשות והמצאות. למשל בבדיקת המפה של המכון לחקר הגרעין בשוויץ, העסוק כרגע בפיתוח מאיץ החלקיקים שיעזור להבין תאוריות פיזיקליות, מצאתי שהזוית הזו תשפיע מאוד על מפת הארגון, ויתכנו כבר בשנה הקרובה ובמהלך 2013/2014 התפתחויות מעניינות בתחום הזה. גם ממצאים היסטורים שיכולים לשנות את כל מה שידענו עד עכשיו ולהעמיד במבחן הרבה מההתניות המסורתיות שגדלנו לפיהם.

הרבה פרות קדושות הולכות לרדת מגדולתן בתהליכים האלו ואנחנו נמשיך לראות אירועים חשובים שישנו את פני ההיסטוריה של הפלנטה שלנו. השינויים עצמם כמובן לא יקרו ביום אחד או בקיץ אחד, ולכן נדרשת התמדה ואמונה בתהליך, גם כשיהיה יותר קשה ומאתגר עבורנו. חשוב לזכור מה עומד מאחורי הקשיים האלו ולדעת שלפעמים צריך להקריב משהו בשביל לזכות במשהו אחר מתקדם ונאור יותר.

בתחומים האישיים בחייכם, אם הזוית הזו משפיעה על כוכבים או נקודות במפתכם, המקומות האלו דורשים עבודת ניקוי רצינית ומחוייבת, מתוך הבנה שאי אפשר להמשיך פה כמו תמיד, אלא צריך לשנות משהו בדרך החשיבה ובהתנהלות שלנו. נסו לא להתנגד לשינויים שקורים אלא לבדוק איך אני יכול/ה לעמוד בלחצים שנוצרים ולהתמודד הכי טוב שאפשר ובצורה חיובית עם כל מה שקורה לי ומסביבי. זה הזמן לצאת מההתניות הרגילות ולחשוב מחוץ לקופסא.

הנה כמה מדיטציות המתאימות במיוחד לזמנים האלו: מדיטציה לעמידות רגשית: לחתוך את המחשבות השליליות, מדיטציה למערכת העצבים, נשימה לאיזון רגשי וגם תמיד חשוב מדיטציה להקרנה והגנה מהלב.

זמנים מודגשים בתהליכים של אוראנוס ופלוטו:

יוני 2012 הזווית מדויקת בפעם הראשונה ב-24 ליוני ב- 8 מעלות טלה/גדי (פלוטו בנסיגה) וב-30 ביוני השמש תהיה ב-T סקוור אליהם ממזל סרטן. מאמצע יולי 2012 – מרס יעבור למזל מאזניים ויצור T סקוור לאוראנוס ופלוטו – יכול להוביל להתלקחות נוספת של אירועים אלימים או מצד שני להובלה של תהליכי שחרור ופעולה למען עשיה צודקת.

הזווית תהיה מדויקת במזלות טלה/גדי גם בזמנים הבאים : ספטמבר 2012  – 7 מעלות , מאי 2013  – 11 מעלות, אוקטובר/נובמבר 2013 – 9 מעלות, אפריל 2014 – 13 מעלות, דצמבר 2014 – 12 מעלות, מרץ 2015 – 15 מעלות, ותצא מאורב לגמרי רק ב-2019.

אם הייתם רוצים להבין כיצד באופן אישי הזוית הזו עובדת במפה שלכם אתם מוזמנים לייעוץ אישי איתי. צרו קשר לפרטים נוספים.