לאחר חודש אוגוסט הסוער שהיה, עם ההיבטים החשובים ואירוע שרדף אירוע ברחבי העולם, חודש ספטמבר מסתמן גם הוא כחודש עם התרחשויות פלנטריות משמעותיות, ביניהן ליקוי הירח, שהוא הליקוי הראשון בעונת הליקויים הקרובה, אבל לא יראה בישראל. זהו גם ליקוי ראשון בציר המזלות בתולה-דגים (בגלגל הטרופי), ומרבית הליקויים בשנה וחצי הקרובות יהיו בציר זה, אם כי עדיין יהיו גם ליקויי חמה בטלה-מאזנים. 

עונת הליקויים מורגשת בדרך כלל לפחות חודש מראש, כך שמבחינה אנרגטית אנחנו כבר נמצאים בתוך הוורטקס האנרגטי של הליקויים. ליקויים פעמים רבות חוזרים באותם מזלות במרווחי זמן שונים. 

עונת הליקויים הקרובה תהיה עם שני ליקויים, ליקוי ירח בדגים וליקוי חמה במאזניים. שני הליקויים באותם מזלות וכמעט אותן מעלות היו גם בשנת 1978 בזמן חתימת הסכמי קמפ דיויד. אז נקווה שהאנרגיה הזו של דגים ומאזניים יחד עם מעבר ונוס במאזניים יביאו איתם הסכמי שלום והפסקת אש. גם בהסכם ההתנתקות שבוצעה בשנת 2005 היה אותו הליקוי במאזניים. לכן נקודת ליקוי החמה באוקטובר יכולה להיות משמעותית גם הפעם.

בנוסף לליקויים חודש ספטמבר הוא חודש של מעברים ותנועה. כמה וכמה פלנטות והיבטים חוזרים למיקום קודם, למעיין סיבוב נוסף. מרקורי כבר בהילוך ישיר. פלוטו חוזר בנסיגתו למעלה האחרונה של מזל גדי ונפטון בדגים גם הוא מדשדש בסוף המזל. בנוסף, אורנוס עובר לנסיגה בתחילת ספטמבר והאנרגיה מרגישה קצת לא יציבה. המעברים הללו והאירועים שהם מביאים איתם מכינים אותנו לשנים הבאות שיהיו קריטיות עבור מבנים חברתיים ופוליטיים, סדר חברתי חדש אג'נדות גלובליות ועוד. בגדול התחושה הכללית של החודשים הקרובים היא סגירת מעגלים, שחרור קצוות אחרונים לפני המפץ הגדול של 2025-2026. 

עוד חוזר בספטמבר גם היבט (סמי-סקוור 45 מעלות) בין סטורן לפלוטו. חווינו את ההיבט הזה בחודש מאי בפעם הראשונה. כעת זהו המפגש השני בין השניים. כל תחילת מחזור כזו מסמלת עבורנו מה נרצה לראות מתפרק ומורכב מחדש בסדר החברתי. ברמה האישית מחזור סטורן-פלוטו מעורר בנו את הצורך להתמודד עם קרמה ומגבלות שהיא יצרה בחיינו. אז עכשיו, ההיבט מעורר את התהליכים שהחלו עם המחזור החדש של פלוטו-סטורן בינואר 2020 באופן שמביא איתו מאבק קטן, או התנגדות כלשהי, לתהליך הפירוק וההגדרה מחדש של פלוטו. ההתנגדות מגיעה כי אנחנו מתחילים להבין שהשינוי וההתמרה קורים, גם אם מתחת לפני השטח. זה אומר שיכולה להיות תחושת פחד גדולה בתוכנו שאנחנו נרצה להתמודד איתה, וזו גם השורה התחתונה של ההיבט הזה, שלא אוכל להסביר כאן את כולו. להתמודד עם הפחדים העמוקים שנוצרו על ידי התניות חברתיות, משפחתיות או אישיות, העלולות לעכב אותנו מלהתחבר אל מה שאנחנו רוצים וצריכים לעשות בחיים הללו. 

אם יש לכם פלנטות סביב המעלות 29 גדי – 14 דגים זו תקופת זמן משמעותית ביותר עבורכם מהבחינה הזו של התפתחות ומודעות. לכן חשוב לא להתייאש מהקושי ומהצפה כלשהי של דברים שקורים, אלא לאפשר לכאב, לפחד ולכל מטען רגשי כלשהוא לעלות, להתנקות ולהשתחרר על מנת שנוכל להמשיך הלאה. כך גם במישור החברתי- פוליטי אנחנו נמצאים בתקופה גלובלית שבה נראה את הקולקטיב נמצא בין המבנים וההגדרות החברתיות שנוצרו בעבר ואינן רלוונטיות יותר, לבין מה שרוצה להשתנות ומאתגר אותנו כי הוא חדש ולא מוכר. 

מרס/מאדים גרם למריבות וויכוחים רבים בהיותו במזל תאומים ובמפגש עם יופיטר. נוכחנו לראות שוב כיצד ריבוי הדעות ואמונות יכול לעורר גם באופן שאינו מחבר ומאחד, אלא ככזה שמבלבל אותנו עוד יותר. ב-4 בספטמבר מרס יעבור למזל סרטן כשהוא כבר כמה ימים בהיבט לא נוח לפלוטו. ההיבט הזה יכול לעורר רצון לאינטימיות, לתמיכה והזנה, אולם מנגד יכולות להיות נסיבות חיצוניות, חברתיות או כל נסיבות שגדולות מאיתנו, אשר לא יתמכו ואף יאתגרו את הרצון והפעולה שלנו, מה שיכול לייצר מעט תסכול. מבחינה פיזית זהו היבט לא קל ואף מתסכל, אבל כזה שמכוון ומדייק אותנו לרמת המאמץ שאנחנו יכולים להשקיע. מומלץ לשמור את האנרגיות שלכם לדברים החשובים באמת ולא להכנס למאבקי כוחות שיתישו אתכם.

החל מתחילת החודש מרס גם בהיבט לדרקונים של הירח, כאשר השיא של המבנה הזה יהיה ב-16 בספטמבר, ממש לפני ליקוי הירח. זה יכול להיות זמן שמביא אותנו מצד אחד לפעול למען איזון ריגשי בחיינו, אולם האיזון הזה מחייב אותנו להתמסר ברמות עמוקות יותר לתהליך הרגשי. אם אנחנו לא ממש מוכנים לכך, יתכן והאנרגיה המרסיאלית הזו תהיה פחות אפקטיבית ומועילה עבורנו ונרגיש שאנחנו מנסים מצד אחד למצוא פשרות ולהקשיב לאחרים, אולם מן הצד השני עדיין נרגיש צורך למצוא את הדרך האישית שלנו וללכת בה בקצב הנעים והנכון עבורנו. יהיו כאלו שיראו בכך צעד קדימה שניים אחורה, אולם זהו הקצב הנדרש כעת. יכולה להיות סביב המעבר הזה הרבה תגובתיות רגשית, במיוחד כשמרס נמצא באחוזת הירח ארדרה ARDRA NAKSHATRA עד סוף החודש וגם נמצא מחוץ לגבולות (OOB). אז הוא נתון יותר לתנודות רגשיות, לתגובות לא מאוזנות וגם קצת להרס עצמי. 

עבור מדינת ישראל זהו זמן מאוד מאוד רגיש מהרבה בחינות, ויכולים להיות אירועים שקשורים ליהודים או ישראלים הקשורים בחו"ל אשר ישפיעו על המדינה. 

מחזור לבנה חדש יחל ב-3 בספטמבר במזל בתולה (גלגל טרופי) / אריה (גלגל סידרלי) PURVA PHALGUNI NAKSHATRA . 

זהו זמן שבו נוכל להתכוונן לדיוק וסדר בחיינו, לניקוי וארגון של הבסיס. הירח החדש עוזר לנו להיות פרקטיים ולהתחיל לתכנן ולהוציא לפועל פרוייקטים, אם כי חשוב לעשות זאת באחריות וצניעות, מתוך הבנה שמה שנבנה וניצור הוא מתוך שירות ונתינה לאחרים. 

עם המחזור החדש גם מערכות יחסים ותקשורת על הפרק. התקשורת מאוד חדה ומהירה בימים אלו. מומלץ לתת דגש ליצירתיות וחדשנות מאשר להתנהלות גאוותנית ומילים שמובלות מצורך בהכרה וחשיבות עצמית. דברים יכולים להיות מואצים כעת, חוזים והסכמים יכולים לצאת לפועל, או כל דבר שעבדתם עליו בזמן הנסיגה של מרקורי כעת מקבל דחיפה קדימה. 

מבחינת מערכות יחסים, נוכל למצוא את עצמנו במקום שבו אנחנו מחליטים להתנתק ולסגור משהו ישן על מנת להתחיל משהו חדש. בכל סוגי מערכות היחסים, ובמיוחד באלו הדורשות דיפלומטיה, גישור וראיית האחר, יורגש חוסר יציבות ויכולים לעלות שוב דפוסים מן העבר שדורשים כעת התייחסות בוגרת, מאופקת, צנועה ואחראית. 

בתאריכים 6-9 בספטמבר מרקורי נמצא במצב קצת מתסכל ולכן חשוב לשמור על התקשורת עם אחרים ברורה ככל שניתן. עם זאת יתכנו מצבים שלא נתונים בשליטתכם הקשורים לענייני תקשורת, מעברים, רשתות חברתיות ונסיעות קצרות, וחשוב לשמור על אורך רוח ולא להגיב באופן רגשי. זה לא הזמן שתוכלו להשמיע את קולכם בבטחה. עם זאת, נסו לראות במצבים הללו, עם כל התסכול ותחושת המגבלות, כהזדמנות לעזוב משהו אחד ולהתרחק משיח רעיל שמקשה על חייכם, או ממקומות שבהם לא מתאפשר לכם לבטא את עצמכם בבהירות ובדיוק עם הקשבה הדדית.

ליקוי הירח ב-18 בספטמבר יחל את עונת הליקויים עם ליקוי במזל דגים / דלי (גלגל סידרלי) PURVA BHADRAPADA NAKSHATRA 

סביב זמן הליקוי יכולה להיות תחושה שדברים יוצאים קצת משליטתנו, ונרצה לחפש את מה שנותן לנו יותר תחושת ביטחון, סדר והגיון. חשוב במיוחד לשים לב לענייני בריאות, ובמיוחד להתערבות של רשויות, ממשלות וארגונים בכל מה שקשור לבריאות הפרט. באופן כללי מה שהזנחנו עלול להיות מורגש יותר כעת וכדאי, גם למרות תחושת ההצפה הכללית, למצוא את הדרך להתארגן באופן מסודר יותר. 

להערכתי זהו זמן שיכולים להיות בו הרבה אירועים, כולל אירועי טבע אבל גם מעשה ידי אדם, המביאים אותנו לנקודה בזמן בה אנחנו כבני אדם שואלים היכן יש לנו שליטה על התרחשויות שונות והיכן הדברים עלולים לצאת משליטה. לקבל את הכאוס זה גם חלק מן החיים וגם זו הזדמנות ללמוד כיצד אנחנו עדיין יכולים לנווט בתוך הים הגועש והסוער בעזרת הכישורים והמיומנויות שיש לנו. הכי חשוב בתקופה הזו היא לאפשר פשטות בחייכם. לא לנסות לסבך דברים אלא למצוא את הפתרון הפשוט והקל שיוכל לשרת אתכם נכון לעכשיו. 

האנרגיה של הליקוי יכולה להביא איתה הרבה חלומות או תהליכים שקשורים למערכת היחסים שלנו עם עולם הרוח. לכן חשוב לשים לב לאזן את הצ'קרה השביעית – סהסררה, והצ'קרה הראשונה – מולדהרה, באותה מידה. 

עוד סביב ליקוי הירח משולש אדמה גדול שיכול לתמוך בתהליכים כלכליים ו/או הקשורים לעולם החומר. האנרגיה הזו יכולה לסייע בתהליכים ובפרוייקטים שנתנו להם דגש בתחילת החודש, להביא קצת יותר סדר לתוך הכאוס. בכל מקרה זהו מבנה שיורגש בעיקר בין ה-17 עד 22 בספטמבר ונוכל להתבונן בדרך שבה אנחנו מממשים את עצמנו דרך אלמנט האדמה והממד הפיזי. 

ליקוי החמה ב-2 באוקטובר במאזניים (גלגל טרופי) / בתולה (גלגל סידרלי) HASTA NAKSHATRA 

הליקוי ממשיך להדגיש את הצורך בסגירת מעגלים, חברתיים, בין אישיים, וגם בענייני מלחמה ושלום. זה יכול להיות בתחום מערכות היחסים, בין אם זוגיות ובין אם עסקים ושיתופי פעולה או כל מקום שבו אנחנו נפגשים עם האחר בחיינו. סגירה של חוזים והסכמים למשל היא חלק מהמבנה הזה, ולכן הסכם הפסקת אש יכול להיות מתאים עם האנרגיה הכוכבית הזו. לצורך העניין, הסכמי קמפ דייויד נחתמו בספטמבר 1978, כשבועיים לפני ליקוי החמה במאזניים ויום אחרי ליקוי ירח בדגים, בדיוק כפי שיש לנו עכשיו בספטמבר. כמובן שמפת השמים אינה בדיוק אותו הדבר כמו ב-1978, והמלחמה אינה אותה מלחמה, אולם השילוב של שני הליקויים, כמעט באותן מעלות הוא סממן משמעותי עבורנו שזה אכן יכול לקרות. 

סביב הזמן של הליקוי חשוב לשמור על איזון הורמונלי ואיזון באופן כללי. גם הכליות יכולות להיות רגישות יותר בתקופה הזו. מומלץ לתרגל לאיזון צ'קרת הלב – אנהטה.

*נקשטרה היא קונסטלציה או אחוזת ירח.

* התחזית הנה כללית ואינה מחליפה יעוץ אישי. 

גלי ליבנה I אסטרולוגיה מערבית והודית, יעוצים אישיים, הרצאות וקורסים I קונדליני יוגה שיעורים, סדנאות וקורסי מורים I הפילוסופיה של היוגה I קירטאן ושירה מקודשת I 

למידע נוסף:  www.healingstar11.com   \    www.kundaliniyoga.co.il 

לשיעורי קונדליני יוגה ו/או לקביעת פגישת קריאה אסטרולוגית אישית צרו קשר בווטסאפ 054-7371187

למי שרוצים עוד מידע על מעברים אסטרולוגים ועוד טיפים יוגים לזמנים, אפשר להצטרף לקבוצה שקטה בווטסאפ: https://chat.whatsapp.com/HVNJC6k7uiS1D1IDkM28TA 

או בטלגרם: https://t.me/healingstarastroyoga