החודש אנחנו נפגשים עם היבט חשוב בין יופיטר לסטורן. זה יכול להיות זמן של שינויים פוליטיים וחברתיים, צורך בפעולות שמביאות איתן נוכחות ומנהיגות חדשה. זהו גם היבט שקשור לידע חדש המגיע לתודעה האנושית ועלינו לסדר אותו ולהתנהל לפיו באופן מסודר וסיסטמתי, המחובר לקרקע ולחוקים האוניברסליים.

המחזור הנוכחי של יופיטר (צדק) וסטורן (שבתאי), שאורך בסך הכל כ-20 שנה, החל בדצמבר 2020 במזל דלי. המחזור קשור בין היתר לשינויים חברתיים ולמדע וטכנולוגיה. עם תחילת המחזור החל מבצע החיסונים הנסיוני נגד נגיף הקורונה ומאוחר יותר נכנס לתוקפו בישראל גם התו הירוק שהיה בעצמו סוג של ניסוי חברתי. בנוסף בריטניה עזבה את האיחוד האירופי סביב זמן הצמידות הגדולה של יופיטר וסטורן. המידע הזה חשוב מכיוון שבתחילת המחזור, כמו במחזורי הירח, נזרעים זרעים. 

מה ששונה הפעם בהיבט הזה בין יופיטר לסטורן הוא החבירה של מרס בהיבט לשניהם. מרס בתאומים מתקרב ליופיטר בתאומים והשיא של המפגש המשולש יהיה בסביבות ה-14 באוגוסט ולעניות דעתי, זהו גם השיא של החודש. צמידות מרס-יופיטר מביאה איתה הרבה מרץ והתלהבות, רצון להלחם ולעשות למען אמונות, דעות, אידיאולוגיות, אבל זה אומר גם לתקוף אחרים בגלל שדעתם או אמונתם שונה משלנו. ניפגש עם הרבה מטיפים דתיים שעלולים לעשות זאת באופן אגרסיבי מדיי. ההיבט גם נותן לנו תחושה שהכל אפשרי, יש לנו חזון ורצון לממש אותו בהתלהבות ובשמחה, אולם החזון הזה חייב להיות מחובר לקרקע, למבנה, לתבנית מוגדרת כלשהי שנותנת לנו מערכת חוקים, אתיקה ומוסר בסיסיים. ראו עוד בהמשך.

הימים המרכזיים של ההיבט הזה הם 7, 14 ו-21 באוגוסט. 

ב-4 באוגוסט מתחיל מחזור ירח חדש ב-12 מעלות אריה (גלגל טרופי) / סרטן ASHLESHA NAKSHATRA (גלגל סידרלי). המחזור החדש מביא איתו התבוננות בתהליכים של התחדשות פנימית וחיצונית. כמו הנחש שמשיל את עורו על מנת להתחדש, וכך גם התאים בגופנו שמתחדשים, אלו הם הזרעים לחודש הקרוב. הריפוי יכול להגיע אבל רק אם נדע להתמיר את הרעל למודעות. 

זהו זמן מומלץ לכתיבה ומחקר, ללימוד מיסטי, פחות מומלץ להתחיל דברים חדשים כעת וכדאי לנקוט משנה זהירות בעניינים כלכליים וניהול כספים ונכסים. כמו כן אפשר לנהל ולאזן את האנרגיות הללו עם תרגולים לאיזון מנטלי, איזון ההמיספרות של המוח וחשוב במיוחד עבור המתרגלים העובדים ישירות על אנרגיית הקונדליני למצוא את האיזון כעת ולא להגזים עם תרגולים קיצוניים. 

הירח החדש מפעיל בעוצמה את מפת מדינת ישראל, לטוב ולרע. באופן כללי אומר שהחודשים הקרובים לא יהיו קלילים במיוחד, ועלולים להביא איתם אנרגיות מפעילות ומאתגרות. עם זאת, כעת ונוס חוזרת למעלה שבה היא הייתה ב-7 באוקטובר 2023. בפועל זה יכול להביא אירועים דומים אם כי בקנה מידה קטן יותר, כמו גם מסקנות והתאמות בעקבות האירוע ואף סגירת מעגלים מסוימת. בכל מקרה גם הירח המלא יפעיל את הנקודה הכואבת הזו, ובכלל החודש כולו עם הנסיגה של מרקורי אינם זמן נוח לממשלת ישראל בפרט ולמעמדה של ישראל בעולם בכלל. עימותים אגרסיביים אבל גם התערבות בינלאומית וריסון הם אופציה אפשרית מאוד החודש. עם זאת אם יעשו מאמצים דיפלומטיים כנים וממוקדים הם יכולים לשאת פרי, והמוטיבציה להתלהמות והתחממות השטח יכולה להיות מנוטרלת. עסקה לשחרור החטופים אפשרית רק עם הקרבה והתגמשות מסוימת. מאבקי כוחות יחבלו בכך. סביב הירח החדש יש אפשרות טובה למידע על החטופים אז שלחו כוונות ותפילות והעצימו את התמיכה החיובית בכך.

עוד במפת הירח החדש מבנה אצבע אלוהים עם ונוס, נפטון ופלוטו. האנרגיה הזו מזכירה שאם אנחנו רוצים להפיץ את המתנות שלנו בעולם, להוציא את עצמנו לאור, כדאי לעשות זאת בענווה וללא מאבקי כוחות. יכולים לצוף לפני השטח גם תכנים הקשורים למיניות ולמערכות יחסים המעלים קשיים ושימוש אגרסיבי בכוח או ניצול. חשוב לשאול את עצמנו היכן היינו חסרי התחשבות וקצת עסוקים מדיי בעצמנו ופחות ראינו את האחר מולנו. זהו זמן להתיישר ולדייק עבור עצמנו את ההרגלים ומערכת הערכים הפנימית שלנו. אלו לא ימים טובים להשקעות כלכליות וחשוב להתיישר ולנהל יותר במדויק את ההוצאות הכלכליות שלכם. 

 

מרקורי עוצר לקראת נסיגה ב-4 אוגוסט על מעלות 21 אריה עד 4 בתולה בגלגל הטרופי / 9 מעלות אריה עד 27 מעלות סרטן בגלגל הסידרלי. בנוסף לכל מה שכבר קורה בימים הללו, ארצה להתייחס הפעם לנסיגה של מרקורי דווקא מבחינת האסטרולוגיה ההודית והגלגל הסידרלי. הנסיגה של מרקורי תפעיל נקודת מעבר חשובה בתאריכים 22-23 באוגוסט ויחזור שוב בהילוך ישיר לנקודה הזו בתחילת ספטמבר. המעבר הזה מציף אותנו מבחינה רגשית ומעלה זכרונות עמוקים בתוכנו, אולי כאלו שקשורים לשושלת המשפחתית ולזכרונות קדומים יותר, כמו גם פלונטרים קרמתיים שקשה לפרום אותם. לכן חשוב ממש להיות קשובים למה שעולה מבחינה רגשית סביב הזמן הזה ולתת מקום להתמודדות, להתבוננות, ואף להתמרה והתפתחות רוחנית.

לקראת אמצע החודש, ב-14 באוגוסט, יהיה השיא של צמידות מרס ויופיטר בסקוור לסטורן שנבנתה בשבועיים הראשונים של אוגוסט. כפי שכתבתי למעלה, הרצון והחזון נפגשים אולם זקוקים ליישור מן המערכת, התבנית והמסגרת. זה יכול להיות לטוב ולרע, תלוי איך אתם תופסים את האירועים ומעבדים אותם במערכת האישית שלכם. גם לששים אֱלֵי קְרָב מומלץ להזהר. כעת עלולים להיות מעצורים ועכובים בתנועה ובהתקדמות, ומה שיתחיל כעת עלול להיות מצב מורכב שימשך הרבה זמן. 

מה שתמיד אפשר ללמוד באופן כללי מהשילוב הזה הוא איזון נחוץ בין מכלול האפשרויות שיש עבורנו בעולם לבין מסגרת שתכיל הכל ותהיה גם מסוגלת לעשות סדר. זה יכול להיות ברמה פוליטית-חברתית או ברמת ההתפתחות האישית שלכם. למשל בתחומי הרוח פעמים רבות אנחנו נפגשים עם רעיונות אבסטרקטיים ועם רצון להתחבר לרוח החופשית והיוצרת שלנו בעולם. אולם כאן יכולה לעלות שאלה של האם אנחנו יכולים לממש את הרעיונות שלנו ללא תמיכה ממסגרת כלשהי. גם אם רוצים לפרוץ ולצאת ממסגרת או מערכת מסוימת, עדיין יש חשיבות לסדר ולארגון של הדברים. יש שירגישו זאת כמעצורים ומחסומים של המערכת, ויש שיוכלו לראות גם את היתרונות של לממש את היצירתיות והעשייה בתוך מערכת קיימת ולהשפיע עליה מבפנים. 

ברמה הפיזית כדאי לשים לב היכן אתם משקיעים מאמץ גדול מדי ולשים לב כדי להמנע משברים ודלקתיות בעצמות ובשרירים. כדאי לתרגל לאיזון מנטלי ושל הצ'קרות הראשונה עם המשולש העליון של הצ'קרות.

סביב 19 באוגוסט ונוס מצטרפת לצומת הדרכים של יופיטר, סטורן ומרס ונוכל להמשיך לראות שינויים פוליטיים-חברתיים. זוהי גם הזדמנות לעשות סדר במערכות יחסים ולבחון את מערכת הערכים האישית שלכם מול זו החברתית. היכן אפשר להתיישר עם המערכת והיכן אין צורך או זה בלתי אפשרי. 

ב-19 באוגוסט לבנה מלאה בדלי 27 מעלות בגלגל טרופי /  3 מעלות בגלגל הסידרלי DHANISTHA NAKSHATRA.

הלבנה המלאה מדייקת עבורנו את התזמון והקצב של החיים ומראה לנו את הדברים הנכונים בזמנים המתאימים והמדויקים. אם תרצו להתחבר לדיוק ולקצב הנכון תוכלו לעשות זאת דרך הלמות תופים או מוזיקה בכלל. האזנה או ביצוע, זה לא משנה. גם ריקוד והרגשת הקצב דרך הגוף יכול להיות מועיל ומאזן כעת. זהו גם הזמן להראות לעולם את היכולות והמיומנויות האישיות שלכם. להוציא לאור את המתנות שיכולות לתמוך בחברה ובקהילה. זהו זמן טוב לחבר ולאחד בין אנשים, ויש אפשרות והזדמנות להניע שינויים חברתיים באופן כללי. 

הלבנה המלאה מאירה את החיבור הפלנטרי בין ישראל ולבנון ולכן זה יכול להיות זמן קצת יותר רגיש עבור מערכת היחסים בין שתי המדינות, אם כי להערכתי זהו רק קצהו של תהליך שימשך לטווח רחוק יותר.

ב-31 באוגוסט מרקורי חוזר להילוך ישיר וחוזר שוב על מעלות הנסיגה בפעם השלישית. החזרה הזו מיועדת עבורנו על מנת ליישם את התובנות שעלו במהלך הנסיגה ולקדם את הרעיונות או הפתרונות שעלו בזמן הנסיגה.   

לקראת חודש ספטמבר שעלול להיות גם הוא קצת יותר מאתגר, מעורר ואגרסיבי, מרס בתאומים יהיה בהיבט לנפטון בדגים. היבט זה מאפשר לנו ללכת לאיבוד בתוך האפשרויות של החיים. מרס, המסמל גם את הרצון של האינדיבידואל, מאבד קצת את החיוניות שלו ויכול לגרום לפיזור אנרגטי. 

*נקשטרה היא קונסטלציה או אחוזת ירח.

* התחזית הנה כללית ואינה מחליפה יעוץ אישי.