בחודש אוקטובר יש לנו חלון הזדמנויות בתחילת החודש עם ליקוי החמה, הליקוי השני בעונת הליקויים הנוכחית, להתחבר לאנרגיות של איזון, סגירת מעגלים ודיאלוג עם האחר על מנת ליישר הדורים ולפנות החוצה מחיינו את מה ומי שאנו לא זקוקים להם בחיינו. החצי השני של החודש יהיה פחות רך ומזמין לדיאלוגים, לכן חשוב כעת להתמודד עם מה שכן אפשרי להתמודד איתו בדרך מאוזנת, דיפלומטית ומגשרת, גם אם לצרכי פרידה. 

אלמנט המים מקבל דגש לאורך כל חודש אוקטובר עם שלושה משולשי מים גדולים המחברים אותנו למימד הרגשי בהוויה שלנו. סרטן משקף את הצרכים, ההזנה והבטחון כמו גם את האותנטיות ותחושת הזהות והשייכות. עקרב מבטא את הצורך להפגש עם מורכבויות עמוקות יותר בתוכנו, למצוא את הדרך להתמיר משהו על מנת לרפא ולהתכוונן מחדש לאמת העמוקה והבלתי מתפשרת. דגים מביא איתו את ההכלה לתת המודע הקולקטיבי, עולם החלומות ואשליות וכל מה שמעבר לעולם המציאות החומרי, כמו גם היכולת שלנו להתחבר עם משהו שהוא יותר גדול מאיתנו וקצת להתמסר לכוחות הטבע.

עם משולשי המים יש לנו הזדמנות להתבונן אל תוך מעמקי הנפש, לעבור תהליכים רגשיים, לנקות רגשות המעכבים וחוסמים את החיבור העמוק שלנו לנשמה האינדבידואלית וגם לזו האוניברסלית. החיישנים שלנו כעת הרבה יותר רגישים לכל דבר ולכן מומלץ להיות קשובים למה שעולה ולא לעבור הלאה כאילו כלום לא קורה. כמו כן מאוד חשוב לתת תשומת לב למה שעולה בתוכנו ומציג את התהליכים הרגשיים שלנו, אל מול מה שאינו שלנו אולם אנחנו קולטים מהסביבה ועלולים לטעות ולחשוב שזה כן אישי. ההפרדה הזו נחוצה מאוד על מנת שלא נלך לאיבוד בסערות ודרמות רגשיות, גם שלנו וגם של אחרים, העלולות לצוף לפני השטח ולהציף. מכיוון שנפטון וסטורן נמצאים בדגים אנחנו יכולים לחוות גם את הכאב הקולקטיבי כתהליך אישי, רק חשוב להיות במודעות לכך על מנת שנוכל לשמור על המרכז שלנו יציב ובטוח, מוכן להתמודדות עם כל מה שאנחנו חווים בדרך.

ליקוי החמה ב-2 באוקטובר במאזניים (גלגל טרופי) / בתולה (גלגל סידרלי) HASTA NAKSHATRA בשעה 21:49 שעון ישראל. הליקוי אינו נראה בישראל.

הליקוי ממשיך להדגיש את הצורך בסגירת מעגלים, חברתיים, בין אישיים, וגם בענייני מלחמה ושלום. זה יכול להיות בתחום מערכות היחסים, בין אם זוגיות ובין אם עסקים ושיתופי פעולה או כל מקום שבו אנחנו נפגשים עם האחר בחיינו. סגירה של חוזים והסכמים למשל (אם כי לא לצרכי התחלות חדשות הפעם) היא חלק מן המבנה הזה ולכן הסכם הפסקת אש יכול להיות מתאים עם האנרגיה הכוכבית הזו. לצורך העניין, הסכמי קמפ דייויד נחתמו בספטמבר 1978, כשבועיים לפני ליקוי החמה במאזניים ויום אחרי ליקוי ירח בדגים, בדיוק כפי שיש לנו עכשיו בספטמבר. כמובן שמפת השמים אינה בדיוק אותו הדבר כמו ב-1978, והמלחמה אינה אותה מלחמה, אולם השילוב של שני הליקויים, כמעט באותן מעלות הוא סממן משמעותי עבורנו שזה אכן יכול לקרות, ואם לא זה, אירוע אחר המאפשר לנו לסגור מעגל כלשהו, לסיים מהלך, על מנת להמשיך הלאה. 

סביב הזמן של הליקוי חשוב לשמור על איזון הורמונלי ואיזון באופן כללי. מומלץ לפנות את הזמן למדיטציה או התכנסות פנימה, לצום או אכילה קלה מאוד. גם הכליות יכולות להיות רגישות יותר בתקופה הזו כמו גם הבריאות באופן כללי. מומלץ לתרגל לאיזון צ'קרת הלב – אנהטה, לאיזון מערכת העצבים, לכליות ולאיזון מנטלי.

3-5 באוקטובר אלו ימים שמביאים איתם את משולש המים הראשון. זהו זמן שבו נוכל להתבונן על המימד הרגשי בחיינו דרך המפגש הפלנטרי של ונוס בעקרב, סטורן בדגים ומרס בסרטן. הנוכחות של ונוס ומרס יכולה להעלות, יחד עם ליקוי החמה במאזניים, נושאים רגשיים הקשורים למערכות יחסים שונות בחיינו. מרס בסרטן נוטה להתפרצויות רגשיות ולתגובתיות יתר, ממקום אינסטינקטיבי. ונוס בעקרב עלולה לחוות רגשות דחייה ונטישה וחוסר ערך עצמי. התהליך הרגשי כאן מיועד לבחון איך אנחנו מנתבים את האנרגיה המינית והרגשית בתוך חיינו וכיצד שני הממדים הללו מתחברים למשהו יציב ומסונכרן עם החוקים האוניברסלים על מנת לאפשר התעלות. זהו זמן שבו נוכל לבחון את הקשרים בחיינו והיכן הם מיושרים עם מערכת הערכים והצרכים שלנו. 

ב-9 באוקטובר יופיטר עובר לנסיגה ב-21 מעלות מזל תאומים. המעבר הזה מורגש לפחות שבוע לפני וגם אחרי יותר בעוצמה. זהו זמן שבו אנחנו שואלים שאלות לגבי מערכת האמונות שלנו והדרך שבה אנחנו רואים את העולם ותופסים את המציאות. אולי נגלה שחיינו בשקר, אולי האמונה שלנו אינה עומדת במבחן המציאות ואולי המורים שבחיינו מתגלים בחולשותיהם. שימו לב במיוחד לאנשים שמפיצים שקרים באופן בוטה וגם למשיחי שקר למיניהם. העבודה הפנימית שלנו מול כל זה היא לבדוק עם עצמנו היכן אנחנו שיקרנו לעצמנו והאם תפיסת המציאות שלנו מציגה את המציאות, או שהיא רק מציגה בפנינו עוד רגע אחד קטן בזמן. היכן לא ראינו את התמונה הרחבה יותר של הדברים. זהו תהליך מנטלי ברובו, המצריך מאיתנו כנות פנימית הכרחית על מנת להפריד בין השקר לאמת. חשוב מאוד לבדוק מידע שאנחנו מקבלים וגם יתכנו שיבושים בנסיעות וכדאי להאזר בסבלנות.  

באותו היום ונוס במבנה פלנטרי עם יופיטר וכירון וזה יכול להיות זמן מאתגר עבור מערכות היחסים, הערך העצמי, התמודדות עם בעיות כרוניות החוזרות על עצמן וגם עבור נושאי כספים והשקעות. מאוד לא מומלץ להשקיע סכומים גדולים, אם בכלל, סביב הימים האלו. 

עוד בחצי הראשון של אוקטובר פלוטו יוצא נסיגה ב-12 באוקטובר עם מרקורי ומרס בהיבט אליו והימים הללו יכולים להיות ימים מלאי התרחשויות ופעולות ברוח מלחמתית ואגרסיבית יותר. אנחנו יוצאים מהמערה הפלוטונית (שדי דומה למערה האפלטונית במובנים רבים) עם הבנה שמה שהיה לא יהיה עוד. התנועה קדימה יכולה להרעיד מעט את האדמה מתחת לרגלינו, אבל גם לאפשר לנו את מרווח הפעולה שנרצה כדי להתקדם, יחד עם אפשרויות והזדמנויות חדשות המתגלות מתוך המשבר. 

בימים סביב ה-15 באוקטובר נפגש עם משולש המים השני בנוכחות נפטון, מרס וונוס, וגם הירח מצטרף לקצת. הפעם מרס בסרטן וונוס בעקרב מתחברים עם נפטון שמאפשר מצד אחד להתהלך בעולם עם רוח חופשית וללא גבולות ומטרות מוגדרות. מן הצד השני המבנה הזה יכול לפתוח מדיי את הגבולות או לטשטש אותם במידה כזו שיהיה לנו קשה להתמקד. עם זא זהו זמן מתאים לפעילויות יצירתיות, אמנות מכל סוג שהיא יכולה לקבל השראה רבה עם ההיבטים הללו. שימו לב למקומות שבהם נוח וקל להתמסר למה שמענג וממכר במקום להתמודד עם המציאות. 

מחזור הלבנה המלאה ב17 באוקטובר במזל טלה (גלגל טרופי וסידרלי) / ASHVINI NAKSHATRA מביא איתו אנרגיות לא פשוטות העלולות לייצר עוד חיכוכים פוליטיים-חברתיים-מלחמתיים, כמו גם תחושה של כאב כרוני בלתי ניתן לעצירה. זהו זמן שיכול לייצר קונפליקטים אבל גם להוביל למציאת פתרונות לקונפליקטים הללו. בכל מקרה יש עם האנרגיה הזו צורך גדול לעשיה ולפעולה, אולם הפעולות שלנו כעת עלולות להתקע או לחזור על עצמן ללא תכלית ותועלת, להוביל ולהעמיק את מעגלי הכאב והטראומה, או באופן אחר, להוביל למציאת דרכים לריפוי הכאב והטראומה. חשוב מאוד לרסן נטיות להתנהגות אימפולסיבית ואגרסיבית. מחזקת את אפשרות הריפוי גם הנקשטרה / אחוזת הירח, אשר מביאה איתה אנרגיות של ריפוי מהיר ומלא אור. הריפוי הוא ריפוי פראני. פראנה היא כוח החיים, כמו הצ'י. זהו זמן מצוין להפגש עם תהליכי ריפוי בחיזוק הפראנה ועבודה על שחרור זרימתה בגוף באופן זורם וחופשי. ישנם תרגולי נשימה רבים בדרך היוגה ובכלל היכולים לעזור בכך. מומלץ גם להתחבר לאנרגיה מרפאת של סוסים דרך עבודה אנרגטית או רכיבה פיזית על סוסים. 

ב-22 באוקטובר יהיה משולש מים שלישי, לזמן קצר יותר של יום אחד, עם הירח בסרטן, מרקורי בעקרב וסטורן בדגים. תחומי ההשפעה עם ההיבט הזה יהיו סביב נושאי תקשורת, במיוחד כזו המביאה צורך לביטוי אותנטי, נקי ממניפולציות. מרקורי בעקרב גם במידה מסוימת מממש את תפקידו כשליח המגשר את מעבר הנשמות לאחר המוות. במובן יותר סמלי זה זמן שיכול לייצר עבורנו הזדמנות לחיבור עמוק ואותנטי למהות הנשמתית שלנו, גם אם דרך מעבר טרנספורמטיבי משמעותי. בסוף אוקטובר ותחילת נובמבר נראה את משולש המים הזה מתרחב ומתחבר גם עם נפטון בדגים, מרס בסרטן ומרקורי בעקרב.

בנוסף, אוקטובר מסתיים עם היבט בין מרס לפלוטו כשהירח מצטרף ב-31 באוקטובר. זו אנרגיה שמעוררת תגובתיות רגשית שנובעת מפחדים עמוקים.  מחזק את המבנה הזה הירח החדש במזל עקרב (גלגל טרופי)/מאזניים (גלגל סידרלי) SVATI NAKSHATRA שיהיה ב-1 בנובמבר בשעה 14:47 שעון ישראל. המחזור החדש מעביר לנו מסר של אפשרות לריפוי עמוק וטרנספורמטיבי או להרס וחורבן. לכן חשוב מאוד בכל מקום שהאנרגיה הזו פוגשת אותנו ללמוד להשתמש ברגישות החושית באופן מווסת להסרת מכשולים ושליליות מהדרך. 

אזורים רגישים יותר סביב הזמן הזה הם העור, הכליות ומערכת השתן, המעיים ואברי הסילוק.

*נקשטרה היא קונסטלציה או אחוזת ירח.

* התחזית הנה כללית ואינה מחליפה יעוץ אישי.